Zhruba 200 slovenských turistov, ktorí uviazli v tureckej Antalyi, priletelo do Košíc v nedeľu večer. Príchod domov sprevádzali pocity úľavy a radostné objatia s príbuznými. Slovenskí dovolenkári čakali na svoj let z Antalye vyše jedného dňa – 25 hodín, informujú tvnoviny.sk.
Na letisko v Košiciach dorazili v nedeľu krátko po 20:00 h, hoci odlet pôvodne plánovali na sobotu popoludnie po 16:00 h.
Po tom, čo v sobotu dve hodiny sedeli v lietadle, im bolo oznámené, že lietadlo je pokazené. Ďalšie informácie dostali až v noci na letisku.
„Bolo nám povedané, že máme ísť do náhradného hotela. Povedali, že je to päťhviezdičkový hotel, ale všade boli šváby, museli sme ich zabíjať na zemi,“ sťažoval sa jeden z nespokojných cestujúcich.
„Na hotel sme sa dostali asi o pol tretej,“ povedala pre topky.sk ďalšia rozhorčená cestujúca.
Emócie podľa nich stupňovalo hlavne to, že nemali dostatok informácií. Niektorým sa míňali dôležité lieky a museli na poslednú chvíľu meniť plány.
Podľa hovorkyne leteckej spoločnosti šlo o nečakanú technickú chybu. Do Turecka museli poslať technikov aj náhradnú súčiastku.
Cestujúci teraz plánujú žiadať kompenzáciu.
Podľa pravidiel majú cestujúci právo na finančnú kompenzáciu vo výške od 250 do 600 eur, ak ich let zrušili alebo meškal viac ako tri hodiny. Podľa portálu cestee.sk sa výška finančnej kompenzácie líši od dĺžky letu.