Reklama pakistanských štátnych aerolínií PIA propagujúca obnovenie letov do Paríža vyvolala na sociálnych médiách rozporuplné reakcie. Vizualizácia, na ktorej lietadlo smeruje k Eiffelovej veži, nesie slogan „Dnes priletíme, Paríž.“ Niektorí užívatelia sociálnych médií však reklamu prirovnávajú k tragickým teroristickým útokom z 11. septembra 2001 na newyorské Svetové obchodné centrum, informuje BBC News.
Vlna kritiky na sociálnych sieťach
Používatelia platformy X (bývalého Twitteru) ironicky komentovali dizajn reklamy. „Je to reklama alebo hrozba?“ napísal jeden z nich, zatiaľ čo iní navrhovali, aby aerolinky prepustili svojho marketingového manažéra. Reklama sa od zverejnenia stala virálnou, pričom získala viac ako 21 miliónov zobrazení.
Hoci PIA oficiálne reklamu nekomentovala, pakistanský premiér Šahbáz Šaríf nariadil vyšetrovanie celej záležitosti, pričom kritiku vyjadrili aj ďalší predstavitelia pakistanskej vlády.
Citlivé historické súvislosti
Reklama pripomenula traumatické udalosti z 11. septembra 2001, keď teroristi al-Kájdy uniesli lietadlá a narazili nimi do mrakodrapov Svetového obchodného centra v New Yorku, čo si vyžiadalo takmer 3000 obetí. Údajný strojca útokov Chálid Šajch Muhammad bol zadržaný v Pakistane v roku 2003, a tam bol v roku 2011 zabitý aj vodca al-Kájdy Usáma bin Ládin.
Návrat na európske trhy
PIA obnovili priame lety do Európy 10. januára 2024, po viac ako štyroch rokoch zákazu, ktorý vydala Agentúra Európskej únie pre bezpečnosť letectva (EASA) kvôli nevyhovujúcim bezpečnostným normám. Nová reklamná kampaň mala tento návrat osláviť, no namiesto toho čelí intenzívnej kritike za necitlivosť.
— PIA (@Official_PIA) January 10, 2025