Picasso vo svojom obraze ukryl DETAIL, experti si ho všimli až teraz

Picasso, portrét ženy, vrstva, skryté
Picasso mal v spodnej vrstve obrazu ukryť portrét neznámej ženy. Zdroj: Wikimedia Commons/Argentina; X/BFMTV
Reklama

Odborníci na umenie pri podrobnej analýze diela Pabla Picassa prišli k prekvapivému odhaleniu. Pod vrstvami farby našli neznámy portrét ženy, ktorého pôvod a identita zostávajú záhadou. Predpokladá sa, že bol namaľovaný na začiatku 20. storočia, v období, keď Picasso žil a tvoril v Paríži.

Skrytý obraz bol objavený pod dielom „Mateu Fernándeza de Soto“, pričom experti ho datujú do roku 1901, uvádza CNN. Podľa Barnabyho Wrighta, zástupcu šéfa Courtauld Gallery, sa tento objav odhaľoval postupne, vrstvu po vrstve. Ako uviedol, už pred skenovaním mali podozrenie, že pod finálnym obrazom sa skrýva niečo viac – naznačovali to nezvyčajné ťahy štetcom. Netušili však, čo presne môžu očakávať.

Podoba tejto ženy pripomína ďalšie Picassove portréty z parížskeho obdobia, v ktorých maľoval ženy s charakteristickým účesom – elegantným drdolom na zátylku, ktorý bol v tom čase vo Francúzsku veľmi populárny. Napriek tomu jej identita zostáva neznáma. „Môže to byť len neznáma modelka, no rovnako mohla byť jeho priateľkou či milenkou,“ uviedol Wright.

Keď Picasso v roku 1901 prišiel do Paríža, mal iba 19 rokov a experimentoval s rôznymi umeleckými štýlmi. Zdá sa, že prekrytím pôvodného portrétu nemenil len jeho tému, ale aj vlastný umelecký prístup. Práve v tomto období sa začal odkláňať od impresionizmu a prechádzal do Pochmúrneho obdobia, v ktorom používal tmavšie a melancholické farby. Jeho tvorbu v tom čase silne ovplyvnila tragická samovražda blízkeho priateľa Carlosa Casagemasa.

Picasso, obraz, portrét ženy
Picasso v spodnej vrstve obrazu ukryl portrét neznámej ženy. Zdroj: X/BFMTV

Röntgenová analýza odhalila, že Picasso premaľoval toto plátno niekoľkokrát – možno až tri- či štyrikrát. Dôvodom mohla byť nielen finančná situácia, keďže si nemohol dovoliť kupovať nové plátna, ale aj jeho fascinácia samotným procesom transformácie jedného obrazu na iný. Wright vysvetlil, že maliar medzi jednotlivými vrstvami obraz nebielil ani nepripravoval nanovo – jednoducho namaľoval novú postavu priamo na tú pôvodnú. Výsledkom je, že niektoré črty skrytého portrétu sú stále viditeľné.

„Keď viete, čo sa nachádza pod povrchom, dokážete to v hotovom diele jasne rozpoznať – napríklad črty jej tváre, ucho či vlasy,“ dodal Wright. „Táto žena akoby nebola len skrytá pod farbami, ale stále akosi preniká na povrch obrazu.“ Picassov obraz „Mateu Fernándeza de Soto“ si budú môcť návštevníci prezrieť v Courtauld Gallery v Londýne od 14. februára do 26. mája.

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Kultúra a showbiznis