Kaufland si ZAVARIL, urážlivú reklamu na dubajskú čokoládu stiahol

Kaufland, reklama, čokoláda, urážlivé
Kaufland vyvolal rozruch s reklamou na dubajskú čokoládu. Zdroj: reprofoto Facebook/Kaufland Slovenská republika
Reklama

Reklama plná nevhodných stereotypov o arabskom svete nemá podľa politológa a moslima Jozefa Lenča miesto v modernej spoločnosti. Kaufland svojou kontroverznou reklamou na „dubajskú čokoládu“ vyvolal kritiku.

Vo štvrtok spôsobilo v moslimskej komunite na Slovensku pobúrenie reklamné video, v ktorom Kaufland angažoval Dušana Berkyho, známeho pod umeleckým menom Šorty. Vo videu sa pohyboval po predajni a podľa Islamskej nadácie na Slovensku zosmiešňoval arabskú kultúru, uvádzajú Aktuality.

Ostré slová zazneli aj od marketingových odborníkov. Český mentor Filip Novák sa na sociálnej sieti vyjadril: „Kaufland si zahráva, keď vykresľuje Arabov ako karikatúry.“ Islamská nadácia označila video za nevhodné a rasistické: „Slovenský komik sa v ňom prezlieka za Araba, pohybuje sa po predajni Kaufland a používa ponižujúce stereotypy a nepravdivé prirovnania.“

Moslimská komunita upozornila, že obsah videa prispieva k šíreniu negatívnych predsudkov voči arabskému svetu. Islamská nadácia vyzvala Kaufland, aby objasnil dôvody vydania tejto reklamy. Následne moslimovia žiadali verejné ospravedlnenie a stiahnutie videa.

Kaufland reagoval odstránením videa

„Dobrý deň, ďakujeme za vaše pripomienky a podnety. Ubezpečujeme vás, že naším cieľom nebolo nikoho uraziť. V reklame sme využili jednu z postáv, ktorú dlhodobo stvárňuje známy komik, a spojili ju s našou ponukou. Mrzí nás, ak došlo k nedorozumeniu. Video sme stiahli a úprimne sa ospravedlňujeme, ak sme niekoho urazili,“ uviedol Kaufland v piatok na sociálnych sieťach.

Kaufland, ospravedlnenie, reklama, Arabi
Zdroj: reprofoto Facebook/Kaufland Slovenská republika

K situácii sa vyjadril aj politológ Jozef Lenč, ktorý reklamu považuje za nevhodnú: „Kaufland vytvoril tzv. vtipnú reklamu na dubajskú čokoládu, no jej obsah je plný urážlivých stereotypov o Araboch. Takýto prístup nemá miesto v 21. storočí a v spoločnosti, ktorá rešpektuje rozmanitosť a demokraciu.“

Dodal tiež, že ak niekto považuje reklamu za neškodnú, mal by si predstaviť podobné video so Židom alebo Rómom vystaveným rovnakým predsudkom, ktoré sú často základom nenávisti.

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Z domova