Piloti boli informovaní o situácii a rozhodli sa vrátiť. Dieťa však bolo rýchlejšie, a tak sa narodilo uprostred letu.
Pôrody na palube lietadla sú veľmi zriedkavé, ale nie vylúčené. Z dobrého dôvodu preto nemôžu tehotné ženy lietať po 36. týždni tehotenstva, prípadne na začiatku 9. mesiaca. Presné pravidlá sa líšia od spoločnosti k spoločnosti.
Na palube bol aj zdravotnícky personál
Nevídaný zážitok majú za sebou pasažieri letu spoločnosti Brussels Airlines, ktorý smeroval zo senegalského Dakaru do belgickej metropoly.
Lietadlo vzlietlo tesne pred polnocou z Dakaru, keď tehotná pasažierka začala pociťovať silné bolesti. Členka palubnej posádky Jennifer si uvedomila, že za bolesťou je viac než len kŕče v žalúdku, píše brusselstimes.com.
V palubnom rozhlase sa spýtala, či medzi cestujúcimi nie je niekto so zdravotníckym vzdelaním. Ihneď sa prihlásil jeden lekár a čerstvo vyštudovaná zdravotná sestra. Medzitým rodičke praskla plodová voda – vo chvíli, keď bolo lietadlo jedenásť kilometrov nad zemou.
Piloti boli informovaní o situácii a rozhodli sa vrátiť do Dakaru. Personál v zadnej kuchynke zriadil provizórnu pôrodnú miestnosť. Pôrod však bol na dosah a dievčina bola rýchlejšia, a tak sa narodila uprostred letu.
Dostane bezplatné letenky?
O úžasnú novinku sa podelila letecká spoločnosť na sociálnej sieti. „Prvé chvíle boli plné napätia – bola v poriadku? Dýchala? Potom sa kabínou naplnil najkrajší zvuk: jej prvý výkrik,“ napísala spoločnosť.
Lekár na palube skontroloval malú Fantu a potvrdil, že je zdravá. „Ako palubný sprievodca trénujete na všetko, dokonca aj na pôrod – ale nič vás nepripraví na skutočný zážitok,“ povedala Jennifer.
„Bolo to magické. Keby som sa nestala palubnou sprievodkyňou, myslím, že by som bola pôrodnou asistentkou,“ dodala.
Fanúšikovia gratulovali k narodeniu malej Fanty a zároveň špekulovali, či bude mať dievčatko u Brussels Airlines bezplatné letenky do konca života, ako to niektoré letecké spoločnosti v takýchto prípadoch praktizujú.
Pokiaľ ide o toto tvrdenie, spoločnosť Brussels Airlines ju nespomína. Závisí to od spoločností a zdá sa, že je to dosť zriedkavé.
Spoločnosť jednoducho uzatvára príbeh odkazom: „Vitajte Fanta, dúfame, že vás jedného dňa opäť uvidíme na palube.“