Biedronka prichádza na Slovensko, bude chcieť zabojovať o slovenského zákazníka s poľskými cenami?

Biedronka, príchod, Slovensko, ceny
Ilustračné zábery Zdroj: Pexels/Erik Scheel; media.biedronka.pl
Reklama

Slováci, najmä zo severných regiónov, často cestujú do Poľska za výhodnými nákupmi vďaka nižším cenám. Otázkou zostáva, či diskontný reťazec Biedronka prinesie podobne priaznivé ceny aj na slovenský trh. Spoločnosť na túto tému poskytla jasnú odpoveď.

Poľský maloobchodný reťazec Biedronka otvorí svoju prvú predajňu na Slovensku 5. marca. Nepôjde však o jednu z pôvodne plánovaných piatich lokalít, ktoré boli predstavené minulý rok v auguste, uvádzajú tvnoviny.sk. Nakoniec si firma vybrala obec Miloslavov, situovanú neďaleko hlavného mesta Bratislavy. Zatiaľ nie je jasné, koľko ďalších predajní Biedronka otvorí v priebehu tohto roka, no jej stratégia sa sústredí predovšetkým na menšie mestá.

„Najskôr sa snažíme expandovať do menších a stredne veľkých miest, pričom Bratislava je ďalším logickým krokom,“ uviedol pre tvnoviny.sk Maciej Lukowski, ktorý je zodpovedný za rozšírenie Biedronky na Slovensko.

Poľské ceny a ich vplyv na slovenský trh

Príchod Biedronky na Slovensko môže viesť k zvýšenej konkurencii medzi obchodnými reťazcami a potenciálnemu cenovému boju. Tento diskont je v Poľsku známy svojimi nízkymi cenami, pričom pri niektorých základných potravinách je rozdiel oproti Slovensku výrazný.

Napríklad v predajniach v Krakove sa veľký chlieb predáva za približne jedno euro, 200-gramové maslo za podobnú sumu a čerstvé plnotučné mlieko stojí menej ako 90 centov. Vajcia z voľného chovu vyjdú zákazníka na približne 2,50 eura, pričom ceny oleja, ovocia a zeleniny sú porovnateľné so Slovenskom.

Nie je však isté, či sa podobné cenové rozdiely premietnu aj do slovenských predajní. Lukowski vysvetlil, že podnikateľské prostredie a daňová politika na Slovensku sa od Poľska líšia, čo môže ovplyvniť cenovú politiku reťazca. „Rozdiely v daniach za potraviny nám nikto nevykompenzuje,“ poznamenal, no zároveň zdôraznil, že obchod sa chce od konkurencie odlíšiť výhodnými cenami a atraktívnymi zľavami.

Zatiaľ nebude dostupný ani vernostný program, aký poznáme z iných reťazcov. Spoločnosť ho plánuje zaviesť v priebehu najbližších dvoch rokov.

Dôraz na slovenské produkty

Biedronka ponúkne široký sortiment s približne 3400 výrobkami. V kategórii čerstvých potravín chce polovicu produktov odoberať od slovenských dodávateľov a do budúcnosti plánuje zvýšiť podiel slovenských výrobkov na celkových predajoch na 40 %.

Reťazec bude spolupracovať s firmami ako Rajo či Agro Tami a ponúkne produkty aj pod vlastnou značkou „Z našej zeme“, ktorú spravuje slovenský tím. Plánovaná expanzia sa v prvom rade sústredí na regióny v okolí distribučného centra vo Voderadoch. Až po stabilizovaní dodávateľského reťazca sa obchodný reťazec rozšíri aj do ďalších častí Slovenska.

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Ekonomika a biznis