Kristína z Prahy sa pri kúpe stavebnice stretla s prekvapujúcim pravidlom. Hoci ju v internetovom obchode našla za nižšiu cenu, v kamennej predajni jej ju za túto sumu odmietli predať. Vysvetlenie, ktoré dostala, ju zaskočilo.
O tejto situácii informoval portál tn.cz. Kristína sa rozhodla kúpiť stavebnicu v známej sieti hračkárstiev Bambule. Pri návšteve predajne ju zaujala cena 500 Kč (približne 20 eur), no keď si skontrolovala ponuku na oficiálnej webovej stránke, zistila, že v e-shope ju predávajú o 180 Kč (12,77 eura) lacnejšie.
„Väčšina ľudí vie, že ceny v kamenných predajniach bývajú vyššie než na internete. No tento rozdiel ma natoľko prekvapil, že som sa rozhodla vyskúšať, či môžem využiť výhodnejšiu cenu priamo v obchode,“ vysvetlila Kristína.
Neočakávaný problém pri objednávke
Pri pokladni sa spýtala predavačky, či by si mohla stavebnicu kúpiť za internetovú cenu, ak ju objedná cez mobil priamo na mieste. Zamestnankyňa jej potvrdila, že je to možné, a dodala, že sa s podobnou požiadavkou už stretla. Kristína si preto okamžite vyplnila objednávku a čakala na potvrdenie.
O to viac ju prekvapilo, keď jej dorazila správa, že produkt nie je v predajni dostupný. „Držala som stavebnicu v ruke, preto mi nedávalo zmysel, ako môže byť vypredaná,“ opísala svoju skúsenosť.
Keďže sa nechcela vzdať, požiadala o vysvetlenie. Predavačka jej dala kontakt na infolinku spoločnosti Alltoys, ktorá reťazec prevádzkuje. Tam sa dozvedela, že ak v predajni zostávajú len posledné dva kusy produktu, systém ich automaticky vyradí z ponuky e-shopu. Následne jej odporučili, aby si stavebnicu kúpila za cenu uvedenú v kamennej predajni.
Vyjadrenie siete predajní
PR manažérka spoločnosti Alltoys Michaela Němečková potvrdila, že cenové rozdiely medzi e-shopom a predajňami sú bežné. „Možnosť rezervácie produktu v predajni závisí od minimálneho počtu kusov na sklade. Zvyčajne ide o viac ako dva kusy,“ vysvetlila.
Podľa nej bol tento systém zavedený preto, aby sa predišlo situáciám, keď si zákazník rezervuje produkt online, ale medzitým ho niekto iný v predajni kúpi. Ak zásoby klesnú pod určitú hranicu, produkt sa v internetovom obchode automaticky zobrazí ako nedostupný. Manažérka zároveň vyvrátila tvrdenie, že by si spoločnosť účtovala poplatok 50 Kč za vytvorenie novej objednávky. „Takáto služba u nás neexistuje a je nepravdepodobné, že by ju zákazníkom ponúkali na infolinke,“ uzavrela Němečková.