Jedna zákazníčka upozornila na nezvyčajný vzhľad výrobku. Ide o pirohy značky Stará mama, ktoré vyrába firma Hossa family. Po uvarení sa úplne sčerneli. Tento problém zaujal výrobcu aj predajcu, ktorí na situáciu reagovali.
Zákazníčka, ktorá kúpila pirohy za 2,39 €, zostala nemilo prekvapená po otvorení balenia, keď si všimla, že nie sú také, aké by mali byť. „Hneď po vybalení som si všimla, že sú čierne. Hovorím si, že to možno bude z ľadu alebo niečo podobné. Počas varenia však sčerneli ešte viac. Leteli do koša!“ napísala v príspevku na stránke Nekŕmte nás odpadom.
Pripomenula, že tento produkt kupovala už viackrát a vždy bola spokojná. „Vôbec tomu nerozumiem, prečo sú teraz čierne. A nie, vo vnútri nebol lekvár – plnka bola biela,“ doplnila, pričom výrobok mal záruku až do 11. októbra 2026.
Výrobca reagoval na sťažnosť a uviedol, že problém mohol nastať počas skladovania, píše portál Regióny.sk. Spoločnosť Hossa family, ktorá vyrába tieto pirohy, vysvetlila, že pri výrobe sa dodržiavajú prísne kvalitatívne a bezpečnostné normy, pričom každá šarža je pred distribúciou dôkladne kontrolovaná. V prípade tejto šarže neboli zistené žiadne závady.
Podľa výrobcu mohlo k problému dôjsť pri nesprávnom skladovaní alebo manipulácii s produktom. Nesprávna teplota mohla spôsobiť oxidáciu zemiakového cesta.
„Zemiaky obsahujú prírodné enzýmy, ktoré pri kontakte so vzduchom môžu oxidovať a stmavnúť. Tento jav sa nazýva enzýmová oxidácia. Nie je nebezpečný, ale ovplyvňuje vzhľad a kvalitu výrobku,“ priblížil manažér kvality, Stanislav Pašen.
Spoločnosť dodala, že aj keď dodržiavajú pravidlá skladovania a distribúcie, problém mohol nastať u predajcu, ak boli pirohy nesprávne uskladnené alebo vystavené teplotným výkyvom. Na záver sa ospravedlnili za vzniknuté nepríjemnosti a poďakovali za pochopenie.
COOP Jednota odporúča spotrebiteľom, aby reklamovali výrobok priamo v predajni, kde bol zakúpený, a to spolu s dokladom o nákupe, V stanovisku sa ospravedlnili za vzniknutú situáciu a uistili, že reklamácie vybavujú podľa platných zákonov. Zákazníci môžu využiť aj formulár na webovej stránke, cez ktorý môžu poslať svoj podnet. Každú reklamáciu posudzujú individuálne a snažia sa ju vyriešiť čo najskôr, pričom kladú dôraz na spokojnosť svojich zákazníkov.