Od apríla 2025 budú nápoje Coca-Cola, Coca-Cola Zero, Fanta, Sprite a Mezzo Mix dostupné v nemeckých obchodoch aj v novej veľkosti s objemom 0,85 litra. Podľa výrobcu ide o vyplnenie medzery medzi fľašami s pol litrom a litrovými baleniami, avšak niektorí kritici tvrdia, že týmto spôsobom predá menej nápoja za rovnakú cenu.
Gigant prináša novinku
„V oblasti sýtených nealkoholických nápojov pozorujeme trend, ktorý smeruje k menším veľkostiam balení,“ komentoval nový prírastok vedúci predaja Coca-Coly Arne Koslowski.
Podľa neho pôjde o prvé nové balenie v nevratnej PET fľaši väčšie ako pol liter, ktoré Coca-Cola uviedla na nemecký trh za posledných sedemnásť rokov, informuje nemecký Bild.
Nápojový gigant uvádza, že na novú veľkosť fliaš reaguje zmenou pitných návykov spotrebiteľov. Ak sa veľká fľaša limonády otvorí v menšej domácnosti a nevyprázdni sa v krátkom čase, nápoj stratí svoju perlivosť a chuť. „Nie každý chce otvárať veľkú fľašu, keď si dá len pohárik,“ hovorí Arne Koslowski.
Telo fľaše je vyrobené z 100% recyklovaného PET materiálu a nápoje sa plnia vo výrobných závodoch v Dorstene, Genshagene a Knetzgau.
Podľa spoločnosti Coca-Cola je v súčasnosti na nemeckom trhu k dispozícii 318 rôznych druhov obalov, od nevratných PET fliaš, cez vratné PET fľaše až po sklenené fľaše a plechovky. Teraz sa teda pridáva ďalšia plastová varianta.
Až 10 % objemu nealkoholických nápojov v potravinárskom maloobchode tvorí balenie s objemom od 0,5 do 1 litra.
Nová veľkosť fliaš sa bude plniť vo výrobných závodoch v Dorstene, Genshagene a Knetzgau. Spoločnosť Coca-Cola oznámila, že tamojšie technológie a systémy boli rozšírené tak, aby zabezpečili plynulý priebeh procesu a prispôsobili sa výške a priemeru novej fľaše. Do tohto projektu údajne investovali 1,5 milióna eur.
Rovnaké nápoje za vyššiu cenu? Americký nápojový gigant je jedným z najväčších svetových výrobcov plastov. Najviac odpadu pochádza z továreň značiek Coca-Cola, PepsiCo a Nestlé, ako ukázala nedávna štúdia, ktorá sa zamerala na sledovanie plastového odpadu podľa jednotlivých značiek.
„Triedenie odpadu podľa značiek nám poskytuje nevyvrátiteľný dôkaz o tom, akú úlohu hrajú korporácie v globálnej plastovej znečisťujúcej kríze,“ povedal pre The Independent Von Hernandez, koordinátor organizácie Break Free From Plastic, ktorá zorganizovala zber plastového odpadu v moriach a oceánoch. Z všetkých identifikovaných značiek sa Coca-Cola umiestnila na prvom mieste. Jej obaly sa našli v 40 z 42 zúčastnených krajín.
Hovorca spoločnosti Coca-Cola v reakcii na zistenia uviedol, že spoločnosť má rovnaký cieľ ako hnutie, teda znížiť objem plastového odpadu v oceánoch, a že je pripravená zohrávať svoju úlohu v úsilí čeliť tejto dôležitej výzve.
Spoločnosť Coca-Cola sa zároveň snaží vyvrátiť podozrenie, že v novej fľaši s objemom 0,85 litra predáva menej nápoja za rovnakú cenu ešte pred jej uvedením na trh. Ceny mnohých potravín totiž v súčasnosti rastú, často pod zámienkou zmenšovania výrobku.
Arne Koslowski však zdôrazňuje, že odporúčaná maloobchodná cena je výrazne nižšia ako u litrovej fľaše. „Ide iba o vyplnenie medzery v sortimente,“ uzavrel vedúci predaja značky podľa Bildu.