Škoda prichádza s PREVRATNÝMI novinkami! Chystá HYBRIDNÚ Fabiu. Spustí aj revolučný spaľovací motor pre americké elektromobily

Zellmer, škoda, auto, kylaq
Na snímke predseda predstavenstva Škoda Klaus Zellmer a Škoda Kylaq. Zdroj: škoda.com
Reklama

Škoda plánuje do roku 2030 predstaviť hybridné verzie menších modelov Fabia, Scala a Kamiq. Túto informáciu potvrdil predseda predstavenstva firmy Klaus Zellmer. Šéf mladoboleslavskej značky zároveň prezradil, že vývojári automobilky pripravili nový spaľovací motor, ktorý bude slúžiť ako generátor elektrickej energie pre americké offroadové elektromobily, uviedol portál idnes.cz.

Stále veríme, že budúcnosť je elektrická, len nevieme, kedy presne nastane. Záleží to od preferencií zákazníkov, pre aký pohon sa rozhodnú. Chceme im ponúknuť možnosť výberu,“ uviedol Zellmer. Podľa jeho slov bude Škoda okrem elektrických pohonov pokračovať aj v rozvoji hybridných a spaľovacích motorov a skúma možnosti využitia syntetických palív. „Náš nepriateľ nie je spaľovací motor, ale emisie oxidu uhličitého (CO2),“ dodal.

 

S cieľom vyrovnať sa s prísnejšími pravidlami pre emisie, ktoré vyžaduje EÚ, a vyhnúť sa vysokým pokutám, Škoda plánuje rozšíriť svoju ponuku o hybridné a elektrické vozidlá. Zellmer tiež pripomenul, že hoci Európska komisia navrhla rozloženie pokút za emisie na tri roky, pokuty sú stále aktuálne a môžu ovplyvniť tohtoročné hospodárenie automobilky, najmä výšku zisku. Bez pokút by podľa Zellmera mohla Škoda dosiahnuť rekordné výsledky z minulého roka.

Plány na hybridizáciu malých modelov

Škoda dostala od materského koncernu Volkswagen väčšiu úlohu v oblasti vývoja spaľovacích motorov, vrátane ich hybridných verzií. Modely Fabia, Scala a Kamiq dostanú hybridný pohon koncom svojich súčasných generácií. „Budeme pokračovať v optimalizácii našich spaľovacích motorov. V rámci koncernu Volkswagen zohrávame kľúčovú úlohu pri motoroch 1,0 a 1,5 litra. K týmto motorom pridáme aj hybridné riešenia,“ vysvetlil Zellmer. Hybridizácia týchto motorov by mala byť hotová do dvoch rokov.

 

Pokrok v hybridných technológiách a výzvy pre dodávateľov

Budeme sa držať aj plug-in hybridov a hľadáme mix rôznych riešení. Pokiaľ to bude možné, plánujeme to až do roku 2035, kedy má byť ukončený predaj spaľovacích motorov,“ povedal šéf odborov Jaroslav Povšík, ktorý zároveň zdôraznil, že rozšírenie ponuky o hybridy vyžaduje oživenie dodávateľského sektora.

Elektrické autá Škoda plánuje, ale podľa Povšíka brzdí ich predaj vysoká cena batérií. Zmeny v automobilovom priemysle si podľa neho vyžadujú viac času a priestoru. „Pokuty za emisie by mali byť odsunuté a mali by byť podmienené investíciami. Predvedieme vám nové riešenia a začneme úplne inú mobilitu,“ dodal Povšík.

Škoda v súčasnosti ponúka elektrické modely Elroq a Enyaq a rôzne modely so spaľovacími motormi, ako Fabia, Scala, Kamiq, Karoq, Octavia, Superb a Kodiaq. V Indii vyrába modely Kushaq, Kylaq a Slavia.

Chceme ponúknuť rôzne možnosti. Budeme mať mild hybridy, plug-in hybridy, dieselové motory, pohon všetkých kolies a rôzne karosérie. Naším cieľom je, aby každý mal možnosť vybrať si,“ povedal Zellmer.

 

Zellmer tiež zdôraznil, že ich nepriateľom nie sú spaľovacie motory, ale emisie. „Naša zodpovednosť je znížiť našu CO2 stopu, a to nie len vylúčením spaľovacích motorov. Musíme nájsť riešenia na boj s emisiami CO2, čo môže zahŕňať aj biopalivá alebo syntetické palivá,“ dodal.

Klaus Zellmer je zároveň veľkým zástancom technológie „range extender“, pri ktorej spaľovací motor slúži ako generátor elektrickej energie pre batériový pohon vozidla. Tento systém môže predĺžiť dojazd a znížiť náklady na batérie. Podľa Zellmera táto technológia zažíva renesanciu, najmä v Spojených štátoch, kde koncern Volkswagen oživil značku Scout zameranú na elektrické offroadové vozidlá.

Drvivá väčšina objednávok na Scout je s range extenderom, a tento systém vyvíjame v Škode. Máme veľkú úlohu v jeho vývoji,“ uzavrel Zellmer.

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Veda a technológie