Vyberáte si dovolenku v TALIANSKU? Pozor na falošné hotely a reštaurácie, úrady už zakročili

Foto: freepik.com
Reklama

​Taliansko zavádza nové pravidlá na boj proti falošným recenziám hotelov a reštaurácií, ktoré vyžadujú dôkaz o návšteve a zakazujú stimuly za pozitívne hodnotenia.​

Informujú o tom euronews.com aj reuters.com.

Alarmuje aj známy šéfkuchár

Alessandro Gilmozzi, renomovaný šéfkuchár a prezident hodnotového združenia Ambasciatori del Gusto, ktoré podporuje kulinársku excelentnosť v Taliansku, patrí medzi popredných zástancov sprísnenia regulácií proti falošným recenziám.

Gilmozzi uviedol príklad, keď zákazník tvrdil, že v jeho reštaurácii jedol obľúbený dezert panna cotta, hoci ho vo svojom menu nikdy neponúkal. To poukazuje na škody, ktoré môžu spôsobiť aj neúmyselné chyby v recenziách.​

Nové pravidlá recenzií v Taliansku

Talianska vláda predstavila návrh zákona, ktorý má regulovať online recenzie hotelov, reštaurácií a turistických atrakcií.

Ministerka cestovného ruchu Daniela Santanché pri predstavovaní legislatívy zdôraznila, že cieľom je zabezpečiť pravdivosť recenzií, čo je kľúčové pre úspech podnikov a dôveru spotrebiteľov a turistov. ​

Opatrenia na zvýšenie dôveryhodnosti

Podľa návrhu zákona budú musieť autori recenzií preukázať dôkaz o návšteve, napríklad účtenku, a poskytnúť overiteľný doklad totožnosti.

Recenzie budú musieť byť napísané do 15 dní od návštevy a byť podrobné, transparentné a relevantné k skúsenosti.

Zákon tiež zakazuje praktiky platených alebo motivovaných recenzií, ako je ponúkanie výhod výmenou za pozitívne hodnotenia, a predaj obsahu. ​

Právo na odpoveď a mazanie recenzií

Návrh zákona umožňuje podnikom právo reagovať na komentáre a požiadať o ich odstránenie, ak sú považované za falošné alebo zavádzajúce.

Podniky budú môcť požiadať o odstránenie recenzií starších ako dva roky, ako aj tých, ktoré už nie sú relevantné (napríklad komentár o chýbajúcom výťahu, ktorý bol medzitým nainštalovaný). ​

Očakávania od nových opatrení

Mnohé hotely a reštaurácie v Taliansku už mali skúsenosti s nespravodlivými a zavádzajúcimi recenziami. Zástupcovia odvetvia zdôrazňujú, že boj proti falošným recenziám je nevyhnutný na ochranu spotrebiteľov a zabezpečenie spravodlivej konkurencie.

Napriek tomu existujú obavy týkajúce sa ochrany súkromia a možného zníženia počtu recenzií v dôsledku zákazu anonymných komentárov. ​

Tieto opatrenia sú vnímané ako dôležitý krok k obnove dôvery v online recenzie a zabezpečeniu, aby virtuálny svet hodnotení odrážal realitu a poskytoval spotrebiteľom spoľahlivé informácie pri rozhodovaní.

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Zo zahraničia