Lidl BOJUJE s poľskou KONKURENCIOU: Cenová vojna prinesie najväčší úžitok SLOVENSKÝM ZÁKAZNÍKOM

lidl, biedronka
Zdroj: TASR/Radovan Stoklasa , Zdroj: FB/ Tomasz Timoszyk
Reklama

Príchod poľského reťazca Biedronka na slovenský trh vyvolal okamžitú reakciu konkurencie. Najrazantnejšie odpovedal Lidl, ktorý tvrdí, že jeho ceny sú v priemere o štvrtinu nižšie. Spustil porovnávaciu kampaň a zaviedol špeciálne akcie v mestách, kde Biedronka otvorila predajne. Poľský reťazec však oponuje, že má férové ceny všade a obviňuje konkurenciu zo zavádzajúceho marketingu. Cenová vojna môže nakoniec priniesť najväčší úžitok slovenským zákazníkom.

Príchod novej konkurencie rozvíril trh

Slovenský maloobchod zažíva výrazný pohyb po vstupe poľskej siete Biedronka, ktorá nedávno otvorila svoje prvé predajne. Reťazce na nový obchod okamžite zareagovali, pričom najvýraznejšie sa snaží upútať zákazníkov práve Lidl. Nemecký diskont spustil marketingovú kampaň, v ktorej tvrdí, že jeho ceny sú v priemere o 25 % nižšie ako ceny v Biedronke. Informuje o tom portál Aktuality.

Podľa cenového porovnania, ktoré uskutočnila spoločnosť ACRC, vybraný sortiment v predajni Biedronka vo Zvolene vyšiel zákazníka na 28,60 eura, zatiaľ čo v banskobystrickom Lidli za ten istý nákup zaplatil 21,35 eura. Rozdiel tak predstavuje 7,25 eura.

Biedronka: „Konkurencia reaguje veľmi rýchlo“

Poľský reťazec reagoval na cenové porovnanie s nadhľadom. „Pevne veríme, že prítomnosť Biedronky na Slovensku povedie k skutočne nízkym cenám potravín a konečným víťazom bude slovenský spotrebiteľ,“ uviedlo komunikačné oddelenie reťazca pre Aktuality.

Biedronka odmieta porovnávanie akciových cien s bežnými cenami konkurencie. „Nikdy neporovnávame naše akciové ceny s bežnými cenami iných predajcov. Takýto postup by bol skôr kreatívnym a zavádzajúcim výkladom férovej súťaže,“ tvrdí reťazec.

Zároveň zdôrazňuje, že akciové ceny platia vo všetkých predajniach, nielen v niekoľkých vybraných lokalitách. „Pevne veríme, že úcta k zákazníkom sa začína transparentnou a čestnou cenotvorbou a komunikáciou. A zdá sa, že tento prístup už funguje – súdiac podľa toho, ako reagovala konkurencia na hodnotu, ktorú Biedronka priniesla slovenským spotrebiteľom,“ dodáva reťazec.

Lidl zavádza lokálne akcie

Okrem marketingovej kampane sa Lidl rozhodol pre ďalší krok – cielené znižovanie cien v mestách, kde pôsobí Biedronka. V lokalitách ako Zvolen, Považská Bystrica, Nové Zámky či Dunajská Lužná zaviedol špeciálne akcie na vybrané produkty.

Tieto cenové akcie sú označené ako „extra“ a nie sú dostupné na celom Slovensku. Napríklad zákazníci mohli využiť ponuku 1+1 zadarmo na pivo Budvar, nátierku Nutella, Coca-Colu, aviváž Coccolino či toaletný papier Floralys. Zvýhodnené boli aj rôzne druhy kávy, pracie prostriedky, plienky, deodoranty a drogéria. Okrem toho Lidl zlacnil pečivo, mäsové výrobky, ovocie, zeleninu, mliečne produkty a sladkosti.

Cenová vojna: Bežná prax v Poľsku, novinka na Slovensku

Hoci na Slovensku nie je priame porovnávanie cien medzi konkurentmi bežné, v Poľsku ide o zaužívanú marketingovú stratégiu. Reťazce tam roky využívajú televízne reklamy, billboardy či letáky rozdávané pri vstupe do konkurenčných obchodov.

Bežné sú aj upozornenia v predajniach, ktoré informujú zákazníkov, že rovnaký výrobok je u konkurencie drahší. Napríklad v poľských Biedronkách možno vidieť cedule s nápismi, že Lidl predáva určitý produkt za vyššiu cenu.

Biedronka na Slovensku: Aké sú jej plány?

Poľský reťazec si za roky pôsobenia v domovskej krajine vybudoval povesť agresívneho hráča s nízkymi cenami, množstvom akcií a tlakom na dodávateľov. Jeho stratégia však funguje predovšetkým v prostredí, kde sú nižšie dane a odlišné náklady na zamestnancov či prevádzku.

Na Slovensku zatiaľ otvorila štyri predajne, no jej ambície sú omnoho väčšie. Generálny riaditeľ Biedronka Slovensko, Maciej Łukowski, pri otvorení prvej pobočky uviedol, že do konca roka 2025 plánujú otvoriť 50 predajní. „Máme viacero formátov predajní, ktoré sa dokážu prispôsobiť rôznym lokalitám. Vieme reagovať flexibilne a rýchlo,“ povedal Łukowski. Medzi pripravované prevádzky patria napríklad Levice, Nové Zámky či Liptovský Mikuláš.

Kto zvíťazí? Rozhodnú zákazníci

Cenová vojna medzi Lidlom a Biedronkou je pre spotrebiteľov výhodná. Rivalita medzi dvoma reťazcami môže dlhodobo viesť k zníženiu cien na slovenskom trhu, podobne ako sa to deje v Poľsku.

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Ekonomika a biznis