Dnes (2. decembra) uplynie desať rokov odvtedy, kedy sa začala prestavba bratislavského Starého mosta, pričom práce sa oficiálne ukončili v polovici decembra 2015.
Hlavné mesto Bratislava 22. októbra 2013 podpísalo so zástupcami konzorcia troch firiem na čele s Eurovia SK zmluvu o rekonštrukcii Starého mosta cez rieku Dunaj a vybudovanie električkovej trate do bratislavskej Petržalky. V ranných hodinách 2. decembra 2013 sa Starý most uzavrel pre verejnosť a na oceľovej konštrukcii symbolicky odkrútili aj prvé tri matice, čím sa začala jeho rekonštrukcia.
Nový bratislavský Starý most v noci 24. októbra 2015 preklenul Dunaj. Oficiálne sa práce skončili 15. decembra 2015. O deň neskôr si stavbu od zhotoviteľa prevzalo hlavné mesto, verejnosti však nebol sprístupnený.
Po novom Starom moste v skúšobnej prevádzke prvýkrát prešli dve električky 16. februára 2016. Pre verejnosť, ale len pre chodcov a cyklistov, otvorili most 19. mája 2016. Električky v plnom rozsahu začali po Starom moste premávať od 8. júla 2016.
Rekonštrukcia stála 58,8 milióna eur bez DPH. Na financovaní sa 85-percentami podieľala Európska únia, desiatimi percentami štát a piatimi percentami mesto.
Prvé písomne zmienky o prvých dvoch drevených vojenských mostoch na území dnešnej Bratislavy pochádzajú z druhej polovice 13. storočia. Obyvatelia mesta však chceli pevný most, pretože rôzne drevené, pontónové, kyvadlové či loďkové mosty, po ktorých sa dovtedy cez Dunaj prechádzalo, nemohli pri veľkej vode či počas zimy zabezpečiť nerušenú premávku. Ich želanie sa stalo skutočnosťou až v roku 1889, keď sa 12. augusta začala stavba pevného oceľového mosta.
(Článok pokračuje na ďalšej strane)