Železničná spoločnosť Slovensko mala problém pri predaji lístkov. Pre masívny výpadok systému nefungovala táto služba, preto si cestujúci nevedeli zakúpiť lístok online a na niekoľkých staniciach ani pri okienku.
- AKTUALIZOVANÉ: 6.5.2025, 16:04
Ako informuje Denník N, cestujúci mali výnimku a podľa zástupcov národného dopravcu mohli do vlakov nastúpiť aj bez lístka.
Denník dodal, že niektorí vlakvedúci vo vlaku kontrolovali cestujúcim lístky alebo im predávali lístky s prirážkou. Niektorí mohli mať šťastie a natrafili na situáciu, že si od nich nikto nepýtal lístok a zviezli sa zadarmo. Výpadky systému sa vzťahovali najmä na vnútroštátnu prepravu.
„V dôsledku výpadku nie je momentálne k dispozícii predaj cestovných lístkov cez mobilnú aplikáciu IDeme vlakom, e-shop a vybrané pokladne ZSSK,“ ozrejmil štátny dopravca.
Výpadok začal ešte okolo 13. hodiny a cestujúci, ba ani personál, dlhé desiatky minút netušili, ako majú v danej veci konať. Až po viac než hodine informovali cestujúcich o alternatívnych možnostiach nákupu.
Chyba bola natoľko rozsiahla, že nevedeli kontaktovať online ani zamestnancov v staniciach. „Všetko riešime cez telefón, takýto masívny výpadok nepamätáme,“ hovorí zdroj z vedenia firmy.
Problém podľa hovorcu Dominika Drevického vznikol na strane IT dodávateľa. Krátko po pol štvrtej popoludní však už nabehla aj stránka ZSSK.SK, cez ktorú sa bežne dajú zakúpiť lístky.
Cestujúcim, ktorým vo vlaku, kde kúpa lístkov fungovala, účtovali servisné poplatky za dodatočnú kúpu lístka ako za bežných okolností, môžu požiadať o vrátenie poplatku formou reklamácie.
ZSSK na sociálnej sieti ozrejmila, že tak môžu učiniť na ktoromkoľvek predajnom mieste ZSSK alebo emailom na reklamacie@slovakrail.sk.
Len od polovice marca 2025 pritom zaviedol dopravca poplatok za kúpu lístka v pokladniciach vo výške jedného eura a za prirážku tri eurá si kúpite lístok vo vlaku u sprievodcu. Pri výpadkoch príplatky neúčtuje alebo si cestujúci môže následne uplatniť reklamáciu.