POZOR na CHYBU, ktorú robí polovica vodičov na diaľnici. TOTO vás môže vyjsť draho!

pokuta-diaľnica
Ilustračné foto. Zdroj: Wikimedia Commons/Tiefkuehlfan, Freepik/yanalya
Reklama

Na diaľnici platia jasné pravidlá. A hoci si to mnohí vodiči neuvedomujú, ich nedodržiavanie môže mať nielen finančné, ale aj bezpečnostné následky. Jazdiť „len tak“ v ľavom alebo strednom pruhu sa na slovenských cestách nemusí vyplatiť.

Kde je vaše miesto? Pravidlo je jasné!

Podľa zákona o cestnej premávke by mali vodiči jazdiť prednostne v pravom jazdnom pruhu. Ľavý a stredný pruh slúžia iba na predchádzanie, obchádzanie, odbočovanie alebo otáčanie. Informuje o tom portál Autoviny.sk.

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) k tomu dodáva: „Vodič by mal jazdiť v pravom (strednom) jazdnom pruhu. Ľavý jazdný pruh, takzvaný rýchly, je určený hlavne pre záchranné zložky. Prípadne slúži na predchádzanie, ak ide o vozidlo s nízkou rýchlosťou v strednom jazdnom pruhu.“

Výnimka: Hustá premávka a súbežná jazda

Zákon však pozná výnimku. V prípade, že je na diaľnici hustá doprava a vytvoria sa súvislé prúdy vozidiel, môžu autá jazdiť vedľa seba v rôznych pruhoch. Vtedy sa to nepovažuje za predchádzanie, aj keď sa jedno vozidlo pohybuje rýchlejšie ako iné v inom pruhu.

Bezdôvodná jazda v ľavom pruhu môže byť drahá

Nerešpektovanie pravidiel má aj finančné následky:

  • za blokovanie iného vozidla hrozí vodičovi pokuta 100 eur,
  • za neopodstatnenú jazdu v ľavom pruhu si môže policajt vypýtať 60 eur.

Hrozí však aj niečo horšie

Nedodržiavanie pravidiel nie je len o peniazoch. Bezdôvodné blokovanie ľavého pruhu či nečakané prechádzanie medzi pruhmi môže vážne ohroziť bezpečnosť cestnej premávky. Nehody vo vysokých rýchlostiach pritom bývajú často fatálne.

A čo jazda v meste?

Na cestách v meste je situácia mierne odlišná. Na úsekoch s dvoma alebo viacerými jazdnými pruhmi môže vodič používať ktorýkoľvek pruh. Aj tu však platí obmedzenie: Ak sa vozidlá pohybujú vo všetkých pruhoch a bránia rýchlejšiemu autu v jazde, vodič v ľavom pruhu má povinnosť ho čo najskôr opustiť, pokiaľ nejde o predchádzanie, odbočovanie alebo otáčanie.

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Auto-moto