TikToku hrozí OBROVSKÁ pokuta. Európska komisia ho obvinila z porušovania pravidiel o reklame

TikTok, Európska komisia, pokuta, reklama
Európska komisia si posvietila na reklamné praktiky TikToku. Zdroj: TASR/AP
Reklama

Európska komisia (EK) vo štvrtok obvinila platformu TikTok z porušovania právnych predpisov Európskej únie. Predbežné vyšetrovanie podľa EK ukázalo, že koná v rozpore s Nariadením o digitálnych službách (DSA), pretože nezverejňuje reklamné úložisko, píše TASR na základe vyhlásenia EK a správy agentúry DPA.

Takýto nástroj je podľa EK potrebný na „odhaľovanie podvodných reklám, hybridných hrozieb, ako aj koordinovaných informačných operácií a falošných reklám, a to aj v súvislosti s voľbami“. TikTok neposkytuje informácie o obsahu reklám, používateľoch, na ktorých sú reklamy zamerané, a o tom, kto za reklamy zaplatil, uvádza sa v tlačovej správe.

Eurokomisia už informovala spoločnosť prevádzkujúcu sociálne médiá o predbežných zisteniach. Ak TikTok podozrenia nevyvráti, hrozí mu pokuta až šesť percent jeho ročného globálneho obratu. EK môže požadovať aj pravidelné penále.

„Transparentnosť v online reklame – kto platí a ako je zacielené publikum – je nevyhnutná na ochranu verejného záujmu,“ povedala podpredsedníčka EK pre technickú suverenitu, bezpečnosť a demokraciu Henna Virkkunenová. „Či už ide o ochranu integrity našich demokratických volieb, ochranu verejného zdravia alebo ochranu spotrebiteľov pred podvodnými reklamami, občania majú právo vedieť, kto stojí za správami, ktoré vidia,“ dodala.

Populárne médium čelí problémom

Platforma TikTok si za posledné roky vybudovala silné postavenie predovšetkým medzi mladými používateľmi po celom svete. Len v rámci Európy ju podľa odhadov používa približne 175 miliónov ľudí. Hoci spoločnosť TikTok svoje finančné výsledky zverejňuje len obmedzene, agentúra Bloomberg v apríli informovala, že materská firma ByteDance zvýšila minulý rok príjmy o 29 percent, pričom celkové tržby sa pohybovali okolo 155 miliárd dolárov. Odhady zároveň naznačujú, že samotný TikTok vygeneroval v minulom roku príjmy z reklamy vo výške približne 24 miliárd dolárov, pričom tento rok by sa táto suma mohla vyšplhať až na 33 miliárd.

Na začiatku mesiaca dostala platforma v Európskej únii výraznú pokutu vo výške 530 miliónov eur. Dôvodom boli zistené nedostatky v ochrane osobných údajov používateľov. Pokutu udelil írsky Úrad pre ochranu osobných údajov (DPC), ktorý koná v mene celej EÚ. Súčasne TikToku nariadil, aby do šiestich mesiacov zosúladil spracovanie dát s európskymi normami. V opačnom prípade mu hrozí zákaz prenosu používateľských údajov z EÚ do Číny. Spoločnosť TikTok v reakcii na rozhodnutie avizovala, že plánuje podať odvolanie.

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac