Dizajnový podpis značky Porsche je už desaťročia neodmysliteľne spätý s okrúhlymi prednými svetlami, ktoré sa prvýkrát objavili ešte na modeli 356. Odvtedy sa stali symbolom identity najznámejšieho modelu 911. Napriek tomu sa v histórii značky objavili výnimočné verzie, ktoré sa od tohto tradičného dizajnu odklonili — a to priamo z továrne. V roku 1982 Porsche zaradilo do ponuky v rámci programu Sonderwunsch špeciálnu verziu Turbo S, ktorá mala výrazne pozmenený predok s výklopnými svetlami a plochou maskou.
Tento variant niesol nemecké označenie Flachbau, čo možno preložiť ako „plochá stavba“. V anglicky hovoriacich krajinách sa ujal názov Slantnose, ktorý odkazuje na šikmý tvar prednej časti.

Prvá séria týchto vozidiel sa vyrábala medzi rokmi 1982 a 1983 a vyrobilo sa len 58 kusov. Následná druhá séria pribudla v rokoch 1983 až 1987 a celkový počet vozidiel sa zvýšil na 204. Tretia generácia týchto špeciálov už nevznikala individuálne, ale priamo na výrobnej linke v Zuffenhausene spolu s ostatnými modelmi 911 Turbo S a Turbo SE. Tentoraz išlo o 686 exemplárov.
Nemecký automobilový magazín auto motor und sport nedávno upozornil, že Porsche si opäť zaregistrovalo názvy Flachbau a Flachbau RS na Európskom patentovom úrade. Tento krok naznačuje, že by automobilka mohla pripravovať novú špeciálnu edíciu s výrazne upraveným predkom, ktorý by mohol nadviazať na historickú líniu, no zároveň priniesť nový dizajnový jazyk.

Podobu takejto potenciálnej novinky už vizualizoval nezávislý dizajnér Glen Cordl, pričom jeho návrh prepožičiava modelu 911 až exotický vzhľad.
Návrat k výklopným svetlám však odborníci neočakávajú. Automobilky sa od tohto riešenia odklonili už približne pred dvoma desaťročiami z dôvodu zvýšených požiadaviek na bezpečnosť chodcov a zlepšenie aerodynamických vlastností vozidiel. Medzi posledné sériovo vyrábané autá s týmto prvkom patrili Chevrolet Corvette C5, Lotus Esprit a Ferrari 456. V súčasnosti však pokrok v oblasti LED technológií poskytuje dizajnérom nové nástroje, ako elegantne a funkčne integrovať osvetlenie aj do veľmi nízko položených častí karosérie.
Porsche ako nemecký výrobca športových áut má bohatú históriu, ktorá sa začala písať už v roku 1931, keď spoločnosť založil Ferdinand Porsche. Prvý model ikonickej rady 911 uzrel svetlo sveta v roku 1961 a odvtedy je neoddeliteľnou súčasťou identity značky. Napriek vývoju v automobilovom priemysle si Porsche dokázalo zachovať svoj charakter a vysokú ziskovosť, čo v roku 2009 viedlo k jeho začleneniu do koncernu Volkswagen.