Jedny z najvýraznejších továrenských 911 možno čaká návrat, aj keď zrejme bez „žmurkačiek“

Porsche si opäť zaregistrovalo názvy Flachbau a Flachbau RS na Európskom patentovom úrade.
Porsche si opäť zaregistrovalo názvy Flachbau a Flachbau RS na Európskom patentovom úrade. Zdroj: X/Retromania 37K+ 🆑assics & M🅾️torsport Lo,Werner_lg (môj Porscheworld)
Reklama

Dizajnový podpis značky Porsche je už desaťročia neodmysliteľne spätý s okrúhlymi prednými svetlami, ktoré sa prvýkrát objavili ešte na modeli 356. Odvtedy sa stali symbolom identity najznámejšieho modelu 911. Napriek tomu sa v histórii značky objavili výnimočné verzie, ktoré sa od tohto tradičného dizajnu odklonili — a to priamo z továrne. V roku 1982 Porsche zaradilo do ponuky v rámci programu Sonderwunsch špeciálnu verziu Turbo S, ktorá mala výrazne pozmenený predok s výklopnými svetlami a plochou maskou.

Tento variant niesol nemecké označenie Flachbau, čo možno preložiť ako „plochá stavba“. V anglicky hovoriacich krajinách sa ujal názov Slantnose, ktorý odkazuje na šikmý tvar prednej časti.

Porsche 930 Turbo. Zdroj: X/Werner_lg (môj Porscheworld)

Prvá séria týchto vozidiel sa vyrábala medzi rokmi 1982 a 1983 a vyrobilo sa len 58 kusov. Následná druhá séria pribudla v rokoch 1983 až 1987 a celkový počet vozidiel sa zvýšil na 204. Tretia generácia týchto špeciálov už nevznikala individuálne, ale priamo na výrobnej linke v Zuffenhausene spolu s ostatnými modelmi 911 Turbo S a Turbo SE. Tentoraz išlo o 686 exemplárov.

Nemecký automobilový magazín auto motor und sport nedávno upozornil, že Porsche si opäť zaregistrovalo názvy Flachbau a Flachbau RS na Európskom patentovom úrade. Tento krok naznačuje, že by automobilka mohla pripravovať novú špeciálnu edíciu s výrazne upraveným predkom, ktorý by mohol nadviazať na historickú líniu, no zároveň priniesť nový dizajnový jazyk.

Model 930 Turbo LE. Zdroj: X/Revista Motor

Podobu takejto potenciálnej novinky už vizualizoval nezávislý dizajnér Glen Cordl, pričom jeho návrh prepožičiava modelu 911 až exotický vzhľad.

Návrat k výklopným svetlám však odborníci neočakávajú. Automobilky sa od tohto riešenia odklonili už približne pred dvoma desaťročiami z dôvodu zvýšených požiadaviek na bezpečnosť chodcov a zlepšenie aerodynamických vlastností vozidiel. Medzi posledné sériovo vyrábané autá s týmto prvkom patrili Chevrolet Corvette C5, Lotus Esprit a Ferrari 456. V súčasnosti však pokrok v oblasti LED technológií poskytuje dizajnérom nové nástroje, ako elegantne a funkčne integrovať osvetlenie aj do veľmi nízko položených častí karosérie.

Porsche ako nemecký výrobca športových áut má bohatú históriu, ktorá sa začala písať už v roku 1931, keď spoločnosť založil Ferdinand Porsche. Prvý model ikonickej rady 911 uzrel svetlo sveta v roku 1961 a odvtedy je neoddeliteľnou súčasťou identity značky. Napriek vývoju v automobilovom priemysle si Porsche dokázalo zachovať svoj charakter a vysokú ziskovosť, čo v roku 2009 viedlo k jeho začleneniu do koncernu Volkswagen.

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac