Internetové bankovníctvo je dnes súčasťou každodenného života tisícok ľudí na Slovensku. O to citlivejšie verejnosť reaguje, keď systémy dočasne prestanú fungovať. Práve to sa stalo dnes 3. júla vo štvrtok banke VÚB, ktorá hlási výpadok internet bankingu.
Používatelia mobilnej aplikácie VÚB banky sa vo štvrtok stretli s chybovým hlásením, ktoré im znemožnilo prístup k účtu. Aplikácia nedokázala načítať údaje a klienti ostali dočasne odrezaní od svojich financií. Výpadok zasiahol viaceré služby naraz.
Na technické problémy zareagovala samotná banka. V stanovisku pre médiá potvrdila, že výpadok služieb skutočne eviduje. „VÚB banka registruje technické problémy, ktoré spôsobili výpadky niektorých služieb, na ich odstránení intenzívne pracujeme. Veríme, že v krátkom čase budú všetky naše služby opäť plne funkčné. Za spôsobené problémy sa klientom ospravedlňujeme,“ uviedla hovorkyňa VÚB Jana Tuhá pre Topky.
Hoci výpadok vyvolal v niektorých používateľoch obavy, odborníci upozorňujú, že ide o relatívne bežný jav. Takéto technické zlyhania sa počas roka objavia aj u iných bánk – najmä pri aktualizáciách systémov či zvýšenej záťaži.
Spoľahlivosť digitálnych služieb je dnes jedným zo základných pilierov dôvery klientov vo finančné inštitúcie. Aj krátky výpadok môže ovplyvniť chod e-shopov, oneskoriť platby alebo sťažiť prístup k účtom. Banky preto investujú milióny eur do prevencie podobných zlyhaní a v prípade problémov sa snažia čo najrýchlejšie obnoviť prevádzku.
Správu budeme aktualizovať.