Michal Šimečka, predseda Progresívneho Slovenska, sa počas festivalu Pohoda 2025 neobjavil v Trenčíne len kvôli hudobnému programu. Jeho prítomnosť súvisela najmä s vystúpením partnerky, tanečníčky a choreografky Sone Ferienčíkovej.
Tá predviedla v divadelnom stane pohybovo-divadelné predstavenie IHOPEIWILL z tvorby Jara Viňarského a hudobníka Jozefa Vlkoviča. Intímna inscenácia, v ktorej Ferienčíková tancuje v lanovej konštrukcii pripomínajúcej pavučinu, otvára témy kolektívnej budúcnosti, súčasného politického napätia a klimatickej krízy. Píše PLUS 7 DNÍ.
Šimečka sa na festivale pohyboval pomerne nenápadne – mal na sebe bledomodrú košeľu s vyhrnutými rukávmi, prešívanú vestu, béžové šortky a cez plece prehodený batoh.

V ruke často držal plastový pohár piva a na prvý pohľad pôsobil ako bežný návštevník. Mnohí si však všimli, že pri ňom neustále kráčal muž v čiernej košeli a v jeho blízkosti sa pohybovali aj ďalší dvaja muži, ktorí pôsobili ako členovia ochranky.

Okrem toho mal na ruke inú festivalovú pásku než ostatní účastníci, vďaka čomu sa mohol pohybovať aj v zónach s obmedzeným prístupom, kam bežní návštevníci nesmeli.
Počas festivalu bolo možné ho vidieť striedavo medzi davom divákov, v zákulisných priestoroch aj v uzavretých častiach areálu.

Tentoraz nešlo o politické vystúpenia ani o neformálne stretnutia s voličmi.

Hlavným dôvodom jeho prítomnosti bola partnerka, ktorú sprevádzal a podporoval počas jej umeleckého vystúpenia.

Návštevníci si pritom všimli, že na verejnosti sa so Soňou objavuje len zriedkavo, a preto bol ich spoločný pohyb po areáli skôr výnimočným pohľadom.
Ferienčíková na sociálnej sieti neskôr zhrnula, že ich Pohoda bola polopracovná, no zároveň si ju obaja užili. Okrem vystúpenia sa im podarilo nájsť si čas aj na beh, na spoločné stretnutia s priateľmi a dokonca si zatancovala aj počas koncertu Morcheeby.

Dodala, že fotografií síce veľa nemá, no odnáša si príjemné spomienky aj svalovicu. Zároveň prezradila, že aj v budúcom roku sa plánuje držať pri Michalovi, či už bude na festivale fotiť alebo nie.