Najväčšia banka na Slovensku, Slovenská sporiteľňa, upozorňuje svojich klientov na zákonnú povinnosť, ktorá sa týka aktualizácie osobných údajov. Klienti by si mali skontrolovať svoje e-maily, SMS správy alebo notifikácie v aplikácii George, či neobdržali výzvu na doplnenie údajov. Ak túto povinnosť zanedbajú, môžu prísť o možnosť využívať internet banking.
Na svojej webovej stránke banka informuje, že ak klient dostal upozornenie prostredníctvom e-mailu, SMS alebo push správy, mal by naň reagovať čo najskôr a vyplniť požadovaný formulár. Podľa sporiteľne im totiž legislatíva neumožňuje poskytovať všetky služby bez aktuálnych údajov, čo môže viesť aj k obmedzeniu prístupu do Georgea.
Hoci ľudia často ignorujú rôzne správy od finančných inštitúcií, v tomto prípade by to mohlo mať nepríjemné dôsledky. Nejde totiž o požiadavku banky, ale o zákonnú povinnosť. Povinnosť aktualizácie údajov je súčasťou legislatívy zameranej na prevenciu prania špinavých peňazí a financovania terorizmu. Konkrétne ide o zákon známy pod skratkou AML. V súlade s princípom „Poznaj svojho klienta“ (KYC – Know Your Customer) musia banky pravidelne zhromažďovať a kontrolovať informácie o svojich klientoch.

Tieto opatrenia majú za cieľ minimalizovať riziká spojené s nezákonnými finančnými aktivitami a porušovaním medzinárodných sankcií, dodáva portál openiazoch.sk.
Aké informácie o vás banka má a prečo
Slovenská sporiteľňa je podľa zákona povinná overovať identitu svojich klientov, zisťovať účel ich obchodného vzťahu s bankou, ako aj pôvod finančných prostriedkov a plánované transakcie. Zároveň musí priebežne sledovať obchodný vzťah a zabezpečiť, aby údaje o klientoch boli aktuálne.
Tieto povinnosti platia pre všetkých – fyzické aj právnické osoby. Ak klient neaktualizuje svoje údaje v stanovenom čase, banka môže obmedziť poskytovanie služieb, vrátane prístupu k internet bankingu alebo uskutočňovania platieb. V niektorých prípadoch môže dokonca odmietnuť uzatvoriť nový zmluvný vzťah, alebo existujúci ukončiť.
Kde si údaje skontrolovať
Formulár potrebný na aktualizáciu údajov nájdu klienti priamo v internet bankingu George a to buď cez web, mobilnú aplikáciu, alebo cez službu Business24. Ak sa nič nezmenilo, postačí kliknúť na možnosť „Predĺžiť“. Samotné vyplnenie formulára je jednoduché a nezaberie viac ako niekoľko minút
- George Web: Nastavenia (ozubené koliesko) → O vás
- George aplikácia: Hlavná stránka → Profil (ikona osoby) → Vaše klientske údaje
- Business24: Nastavenia → Detail nastavení → Povinné údaje o firme

V prípade, že ste dostali výzvu na aktualizáciu údajov, odporúča sa zbytočne to neodkladať. Vyplnením formulára sa môžete vyhnúť komplikáciám s prístupom k vašim financiám. Ak by ste si nevedeli rady, pomoc vám poskytnú aj pracovníci pobočky.
Týka sa to všetkých bánk
Podobné výzvy môžu prísť aj klientom iných bánk, keďže povinnosť overovať a dopĺňať údaje majú všetky finančné inštitúcie pôsobiace na Slovensku. Banky preto pravidelne vyzývajú svojich klientov na aktualizáciu informácií týkajúcich sa ich osoby, príjmov alebo účelu využívania účtu. Upozornenia posielajú cez internet banking, mobilné aplikácie, e-maily aj SMS správy. Dôležité je však dávať si pozor na podvodné výzvy – údaje by sa mali aktualizovať výhradne po prihlásení do oficiálneho internetového alebo mobilného bankovníctva, nikdy nie prostredníctvom odkazov v správach alebo e-mailoch.