Zaplatila za parkovanie, no aj tak prišla pokuta: Pri platení cez aplikáciu treba spraviť ešte TOTO

Ilustračné foto. Zdroj: Canva/@gettysignature, @harry-kao
Kanal1 - moderná plnoformátová televízia pre celú rodinu.
Reklama

Trnava znova rieši parkovanie – tentoraz kvôli žene, ktorá si poctivo uhradila poplatok, no napriek tomu ju mestská polícia penalizovala. Absurdná situácia skončila až zásahom samotného primátora.

Keď sa Ľubica rozhodla zaparkovať v trnavskej zóne A, zaplatila si hodinu státia cez mobilnú aplikáciu DataMesta. Všetko sa zdalo byť v poriadku, až do chvíle, keď sa k autu vrátila a našla za stieračom lístok od mestskej polície. Rozhodla sa to riešiť okamžite. Nachádzala sa nablízku, tak zamierila za hliadkou, informoval Trnavak.

Na mieste však narazila na múr. Snažila sa strážnikovi ukázať detail o platbe, ktorá už bola zrealizovaná, no ten jej neveril.

„Detail platby som sa mu snažila ukázať a vysvetliť mu, že som mala parkovanie uhradené a nie som ochotná zaplatiť pokutu. Starší slúžiaci pán nekompromisný, neľudský a dokola mi vysvetľoval, že parkovanie uhradené nemám. Na základe detailu platby, že mi platba odišla mi povedal, že sa mi na účet po polnoci vráti. Povedala som mu, že pokutu nezaplatím, nakoľko parkovné mám uhradené. Zostal nevrlý, že mi pošle výzvu na pokutu vo výške 70 €,“ uviedla Ľubica.

Hoci odmietla zaplatiť, napokon ustúpila. Strážnik jej odkázal, že on s aplikáciou nemá nič spoločné a má sa obrátiť priamo na vedenie mesta. Ľubica tak spravila.

Technická pasca

Jej skúsenosť nabrala rýchlo verejnú podobu. Ľudia sa začali ozývať s podobnými problémami. Často išlo o ten istý detail – po úspešnej platbe je vraj nutné kliknúť ešte na možnosť „návrat na stránku platiteľa“. Bez tohto kroku platba síce z účtu odíde, no systém mesta ju nezaeviduje. Diskusie zaplnili komentáre.

Parkovné máte zaplatené, až keď vám príde e-mail. Máte to aj v podmienkach,“ upozornil Peťo. Ján mu dal za pravdu, no dodal, že v praxi to často nefunguje hladko.

Toto môže byť pravda, ale z praktického hľadiska je to zlé riešenie. Mne koľkokrát príde potvrdenie až po desiatkach minút. Problém ale nie je na strane odosielateľa, ale skôr na strane poštového servera prijímajúceho poštu,“ napísal.

Ján pridal aj ďalší príklad: „Raz som cestoval načierno z Kopánky na stanicu. Lístok som kupoval pri odchode z domu, kým prišiel autobus, tak stále neprišla návratová SMS. Šoférovi som to ľudsky vysvetlil, pustil ma a SMS mi prišla až keď som sedel vo vlaku. Stáva sa.

Aj ďalší ľudia opisovali, ako ich platby „zmizli“, hoci z účtu odišli. Jeden z nich, Maroš, mal presne tú istú skúsenosť: „Pri platbe cez aplikáciu, ak po zaplatení ešte nezakliknete v aplikácii ‚návrat na stránku platiteľa‘, tak vám síce peniaze odídu, ale v systéme MP sa úhrada neobjaví. A samozrejme, peniaze vám už nikto nevráti.

Ďalšia žena spomenula, že sa to stalo aj jej manželovi: „Manžel zaplatil cez stránku, peniaze mu odišli, a keď sme prišli k autu, mali sme nálepku. Na MP mu povedali, že uhradené nemá, aj keď mu peniaze odišli. Krúžok na stránke sa stále točil.

Mesto zasiahlo

Keď sa prípad dostal k primátorovi Petrovi Bročkovi, rozhodol sa konať. Po preverení potvrdil, že systém naozaj zlyhal – išlo o technickú chybu. Uznal, že v podobných prípadoch má polícia počkať na spätnú informáciu zo systému a nie rovno udeliť pokutu.

Z jeho rozhodnutia vyplynulo aj symbolické gesto – Ľubici vrátili 10 eur.

Takže ako vravím, je to o ľuďoch a očividne tam okrem technickej chyby bola aj chyba ľudského faktoru,“ uzavrela Ľubica.

Kanal1 - moderná plnoformátová televízia pre celú rodinu.
Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Kanal 1
Najčítanejšie v kategórii Z domova