Motoristi v Bratislave si môžu konečne vydýchnuť! Nové prepojenie diaľnic D1 a D4 (nultého obchvatu) prináša prekvapivé výsledky. Vďaka odklonu tranzitu sa cesty v hlavnom meste uvoľnili od tisícok nákladných vozidiel. Podľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) klesol počet kamiónov prechádzajúcich cez Bratislavu až o dve tretiny.
Prepojenie D1 a D4 smerom od Trnavy funguje už vyše mesiaca. Za ten čas umožnilo odkloniť z Prístavného mosta neuveriteľných 2 100 kamiónov denne. V porovnaní s minulým rokom ide o pokles až o 65 percent. Za jediný mesiac sa vďaka tomuto úseku presunulo na obchvat takmer 33-tisíc nákladných áut, ktoré by inak znečisťovali a zaťažovali ulice Bratislavy.
Podobný efekt prinieslo aj skoršie prepojenie D1/D4 v smere na Žilinu. Už v marci sa vďaka nemu odklonilo z mesta skoro 138-tisíc kamiónov za päť mesiacov. NDS s radosťou oznamuje, že zlepšená infraštruktúra prináša nielen efektívnejšiu dopravu pre kamionistov, ale aj čistejší vzduch a menej hluku pre obyvateľov hlavného mesta. Dokonca aj stará Senecká cesta je odľahčená od tretiny nákladných vozidiel.

Problém pre západnú časť Bratislavy stále pretrváva
Napriek týmto pozitívnym zmenám nie sú všetky problémy Bratislavčanov vyriešené. Prepojenie D4 v smere na Brno stále vyúsťuje na diaľnicu D2, kde sa spája s pôvodným vnútorným obchvatom. To znamená, že západná časť mesta je stále zaťažená tranzitnou dopravou. Dlhodobým riešením by mal byť gigantický projekt tunela Karpaty, ktorý by tranzit poslal mimo Bratislavu.
Otázna je však jeho budúcnosť, najmä vzhľadom na obrovské finančné náklady, ktoré by takáto stavba vyžadovala. Bratislava si tak môže užiť dočasnú úľavu, ale úplné riešenie dopravnej situácie je stále v nedohľadne.