Cestovná kancelária Happy Travel vyhlásila svoj úpadok 1. júla, čo spustilo vlnu nespokojnosti medzi klientmi, ktorí sa cítia byť podvedení. Mnohí z nich podali trestné oznámenia na majiteľa spoločnosti Romana Berkesa. Polícia momentálne zisťuje výšku spôsobenej škody a prípad vyšetruje v predprípravnom konaní.
Vyšetrovanie prípadu stále pokračuje a generálny prokurátor Maroš Žilinka zdôraznil potrebu preveriť podozrenie z trestného činu podvodu. „V súvislosti s medializovaným úpadkom cestovnej kancelárie HappyTravel.sk som uložil preveriť, či nedošlo ku konaniu zakladajúcemu podozrenie z trestného činu podvodu tým, že boli s klientmi uzatvárané zmluvy a prijímané finančné prostriedky v čase, keď osobám konajúcim v mene cestovnej kancelárie už muselo byť so zreteľom na všetky okolnosti zrejmé, že nenaplnia záväzky voči klientom,“ povedal Žilinka. Informuje o tom portál tvnoviny.sk.
Nespokojní klienti podávajú trestné oznámenia
Po krachu cestovnej kancelárie sa na políciu obrátilo mnoho poškodených zákazníkov, ktorí sa cítia podvedení a požadujú spravodlivosť. Nitrianska polícia aktívne vyhľadáva tých, ktorí utrpeli škodu, a vyzýva ich, aby svoje oznámenia podali na Odbore kriminálnej polície Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Nitre.
Prípad je v štádiu predprípravného konania
Podľa námestníka krajského prokurátora Jaroslava Mačeka sa trestné konanie zatiaľ nachádza v štádiu predprípravného konania, čo znamená, že trestné stíhanie ešte nebolo oficiálne začaté. „Trestné konanie vedené v súvislosti s úpadkom cestovnej kancelárie Happy Travel.sk, s.r.o., sa aktuálne nachádza v štádiu pred začatím trestného stíhania (tzv. predprípravné konanie) vzhľadom na veľké množstvo potenciálnych poškodených z celého územia SR,“ vysvetlil Maček.
V tomto štádiu polícia zabezpečuje potrebné dôkazy a materiály pre ďalší postup vyšetrovacieho procesu. Zisťuje sa tiež presná výška spôsobenej škody. „Doposiaľ preto ešte nebolo začaté trestné stíhanie ani vznesené obvinenie konkrétnej osobe,“ dodal Maček.
Dovolenka skončila skôr, ako začala
Šok prišiel o niekoľko dní neskôr, keď delegát informoval, že ich odchod sa presúva z pôvodného dátumu 13. júla už na 11. júla. Okrem toho sa zmenilo aj letisko, miesto návratu do Bratislavy mali priletieť do Viedne, píše portál topky.sk.
Dcéra pani Lívie jej nečakane napísala správu, že cestovná agentúra vyhlásila úpadok a nikto netuší, čo sa bude diať ďalej.
„Podľa tlačových správ, podľa vyjadrení poisťovne mali dokončiť všetci dovolenkári svoje dovolenky v stanovenej dĺžke. Šok nastal, keď mi v utorok (8. 7.) poslala správu, že im delegát poslal informáciu o zmene termínu odletu a taktiež miesta odletu. Pôvodný termín mali 13. 7. 2025, odletieť majú už 11. 7. 2025. Let bol pôvodne dohodnutý v zmluve do Bratislavy, avšak zmenili im ho do Viedne,“ uviedla pani Lívia pre portál.
Po množstve telefonátov medzi poisťovňou a asistenčnou službou sa napokon dozvedeli, že let do Viedne je realitou a že transfer do Bratislavy bude zabezpečený. Happy Travel dokonca odporučila klientom, aby žiadali refundáciu za nevyužité služby.
„Vzhľadom na skutočnosť, že Váš pobyt bude skrátený, máte možnosť požiadať poisťovňu o refundáciu za nevyčerpané hotelové služby v hoteli,“ informovala Soňa Berkes z Happy Travel v e-maile.