Rodina s postihnutou dcérou prežila NOČNÚ MORU na dovolenke: Nemocnica ODMIETLA prijať peniaze z POISTENIA

Ilustračný obrázok. Zdroj: Getty Images/kotangens, cezjaw, Den Drury
Reklama

Rodina z Lučenca si dlho šetrila na vytúženú dovolenku v Chorvátsku s ich zdravotne znevýhodnenou dcérou. Namiesto oddychu však zažili nočnú moru. Ich jedenásťročná dcéra Lea, ktorá trpí autizmom a mentálnym postihnutím, náhle ochorela. Uprostred cesty domov museli vyhľadať nemocnicu, kde sa všetko skomplikovalo. Marcela (45), matka dievčaťa, sa rozhodla o tejto nepríjemnej skúsenosti prehovoriť. Chce tak varovať ostatných, ktorí sa bezstarostne spoliehajú na svoje cestovné poistenie, informuje Plus jeden deň.

Marcela a Richard (34) vyrazili so svojou dcérou Leou na dovolenku, aby posilnili jej imunitu, rovnako ako sa im to osvedčilo pred rokom. Po štyroch dňoch sa však Leine zdravie prudko zhoršilo. Začala vracať a mala hnačku. Rodina sa okamžite rozhodla vrátiť domov, no cestou už Lea nevedela udržať v sebe ani vodu. Na radu obvodnej lekárky zamierili do najbližšej nemocnice v maďarskom meste Nagykanisza.

Lea bola veľmi dehydrovaná, ledva stála na nohách. Lekári boli úžasní a postarali sa o ňu okamžite,“ spomína Marcela. Dievčaťu nasadili infúziu, no namiesto jedného dňa strávili v nemocnici štyri, keďže Leine horúčky stúpali. Počas odchodu prišla ďalšia šokujúca správa – nemocnica neakceptovala ani ich európsky preukaz poistenca, ani komerčné poistenie.

Žiadne poistenie nepomohlo

Marcela bola zmätená. Európsky preukaz zdravotného poistenia (EPZP) platí vo verejných zdravotníckych zariadeniach v celej EÚ, a nemocnica v Nagykanisza bola štátna. Napriek tomu im odmietli preplatiť hospitalizáciu. Poisťovňa Generali jej poradila, aby poskytla referenčné číslo, no ani to nemocnica neakceptovala.

Až neskôr sa Marcela dozvedela, že museli vyhľadať nemocnicu, ktorá má s ich komerčným poistením zmluvu. „Dcéra bola v kritickom stave, báli sme sa o ňu a nemali sme čas hľadať správnu nemocnicu,“ vysvetľuje jej matka. Rodina sa ocitla v zúfalej situácii, kedy nevedela, ako zaplatí faktúru.

V bezvýchodiskovej situácii pomohla Marcelina kamarátka Evka, ktorá na sociálnej sieti spustila finančnú zbierku. Vďaka štedrosti neznámych ľudí sa im podarilo vyzbierať 400 eur, ktoré uhradili za Leinu liečbu. „Bez pomoci ľudí by sme faktúru nezaplatili,“ hovorí Marcela, ktorá sa stretla aj s nepochopením a obvineniami, že je podvodníčka. Doma však Marcela kontaktovala poisťovňu Generali, ktorá jej celú sumu do týždňa preplatila. Hoci je vďačná, dodáva, že peniaze potrebovala v danej chvíli.

Ako postupovať v zahraničí?

Monika Majerčíková z poisťovne Generali vysvetľuje, ako sa vyhnúť takýmto problémom:

  • Vždy kontaktujte asistenčnú službu: Pred návštevou nemocnice zavolajte asistenčnej službe vašej poisťovne. Tá vás nasmeruje do zmluvného zariadenia, kde preplatenie ošetrenia prebehne bez problémov. ň
  • Platba v hotovosti: V niektorých prípadoch nemocnica vyžaduje platbu v hotovosti. Sumu zaplatíte na mieste a poisťovňa vám ju následne po doložení dokladov preplatí.
  • Akútne situácie: Aj v akútnej situácii je dôležité kontaktovať asistenčnú službu čo najskôr. Ak tak nespravíte, budete si musieť liečbu zaplatiť sami a o preplatenie požiadať neskôr.

Pozor na preukaz poistenca

Zdravotná poisťovňa Dôvera tiež upozorňuje, že európsky preukaz zaručuje len nevyhnutné ošetrenie v akútnom stave. Nechráni vás pred vysokými doplatkami, ktoré sú bežné aj pre domácich obyvateľov. Preto je komerčné cestovné poistenie nevyhnutnosťou, ktorá vás ochráni pred nečakanými výdavkami. Nech sa vaše letné dobrodružstvo neskončí finančnou pohromou.

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark (VIDEO)
Najčítanejšie v kategórii Z domova