Diváci si obľúbili kuchársku reality šou natoľko, že televízia rozšírila počet epizód pre jednotlivé série. Narazila však na problém, ktorý jej môže časom ublížiť.
Relácia Na nože s Martinom Novákom sa vysiela na obrazovkách Televízie Markíza od februára 2023. Odvtedy si získala divácku priazeň a nadpriemerné čísla sledovanosti, ktoré prinútili po dvoch sériách po osem častí navýšiť množstvo epizód pre ďalšie sezóny.
Po úspechu navyšovala epizódy
Od prvotného úspechu tak vznikali epizódy ako na bežiacom páse, čo ale môže pre Markízu značiť čoraz väčší problém. Ako informuje Mediaboom, práve rastúci počet častí v jednotlivých sériách komplikuje situáciu.
Už túto jeseň nemusí mať televízia dostatok príbehov zo slovenských reštaurácií na vykrytie celej jesennej vysielacej štruktúry, ktorá má byť jednou z najsilnejších.
Ročnú prestávku si zo zdravotných dôvodov a maximálnu vyťaženosť musel dať hlavný protagonista, ktorý so štábom chodil po našich gastroprevádzkach a hodnotil kvalitu pripravených jedál.

Tretia séria ponúkla najviac epizód, ktoré boli odvysielané, a to dvanásť. Po ročnej pauze sa štvrtá séria vrátila s takmer najväčším počtom častí. Štvrtú sériu vysielala od februára do 7. mája a stihla ponúknuť divákom dovedna jedenásť epizód.
Napriek tomu má v zálohe ešte ďalšie časti, ktoré zatiaľ čakajú na svoje odvysielanie. Zvyšných päť príbehov ale nepostačí na vykrytie celej jesene, ktorá začne skraja septembra a potrvá zhruba do prvých decembrových týždňov.
Ubúdajú reštaurácie
Veľkou prekážkou sú reštaurácie, ktoré sa postupne míňajú. Kým v prvých sériách sa podniky prihlasovali do šou samé, tentoraz musia tvorcovia voliť inú stratégiu, oslovovať zariadenia a presviedčať, aby mohol u nich štáb natáčať. Pribúdajú aj reštaurácie, ktoré relácia nevytrhla z biedy a medzitým ich podnikanie zaniklo.
Markíza tak rieši dilemu so samotnou výrobou, ako aj odvysielaním relácie. Pre Mediaboom avizuje, že zvyšných päť epizód nasadí na stredy od 3. septembra po 20:30. S prípravami ďalšej série plánovala začať na konci jari, doposiaľ sa tak nestalo.

Na jeseň tak iba ukončí najdlhšiu štvrtú sériu reality šou, ktorá ponúkne 16 epizód. V takomto prípade skončí Na nože v prime-time expresne rýchlo, ani nie v polovici najsilnejšej vysielacej sezóny. Môže za to zvýšený záujem klientov o reklamný priestor.
Nájde náhradné riešenie u susedov?
Televízia sa už pritom dlhšie ohliada za náhradným riešením. Stredajší kuchárky program striedala iba jednou sezónou novými časťami šou o chudnutí – Extrémne premeny. Jej výroba je ale podstatne náročnejšia, keďže epizódy od prvého až po finálové váženie sa natáčajú viac ako rok. Relácia sa navyše uvádza v dvojročných intervaloch.
Z ďalších populárnych formátov je Utajený šéf, ktorý môže prísť do úvahy, ten ale produkčne rovnako nepatrí k jednoduchým formátom.

Žlto-modrá televízia len prednedávnom oznámila, že v zálohe má novú kuchársku šou Hell’s Kitchen, ktorú už minulý rok odvysielala sesterská Nova, s ktorou sú vlastnícky prepojené.
Na Nove túto jeseň štartuje druhá séria, ktorú spoločne nasadí s Markízou. Naša televízia ju nasadí premiérovo do nedeľného podvečera, kde zabojuje o priazeň fanúšikov relácie Televízie Joj Nové bývanie, ktoré si dlhodobo drží titul neporaziteľného konkurenta. Reprízu následne ponúkne Markíza v pondelok večer po novom seriáli V zovretí a reality šou Farma.
Pokiaľ sa Hell’s Kitchen ujme u slovenských divákov, je možné, že po formáte siahne aj Markíza a začne s prípravou lokálnej slovenskej verzie.