Slovenský mobilný operátor Okay fón, ktorý sa na trhu objavil len nedávno, čelí druhému vážnemu výpadku služieb. Dôvodom je pozastavenie spolupráce zo strany britského poskytovateľa infraštruktúry pre virtuálnych operátorov (MVNE), čo znemožnilo prístup zákazníkom k mobilnej sieti a eSIM kartám.
Zakladateľ operátora Štefan Ďurina potvrdil, že podobná situácia nastala pred týždňom a pol. Tentoraz je ovplyvnených až 2 200 zákazníkov, ktorí budú musieť získať nové eSIM karty. Presný termín riešenia stále nie je známy, rovnako ako meno slovenského operátora, ktorý inicioval pozastavenie spolupráce, informuje o tom portál živé.sk.
Výpadok zasiahne tisíce zákazníkov
„Vyzerá to na rovnakú situáciu. Nový MVNE z Anglicka pozastavil zmluvu na základe žiadosti od jedného zo slovenských operátorov. Čakajú na doplnenie žiadosti a my čakáme na informáciu, ktorý to je operátor – či O2 alebo Orange,“ uviedol Ďurina pre portál.
Rokovania o priamom prístupe do siete
Okay fón hľadá riešenie formou priamych dohôd so slovenskými operátormi a plánuje umiestniť svoje servery priamo u nich. Hoci Ďurina spomínal predbežnú zmluvu s Telekomom, samotný operátor jej existenciu poprel. Problém sa pritom nevyskytol v zahraničí, kde Okay fón poskytuje služby v Maďarsku a Poľsku.
Podajú podnet na telekomunikačný úrad
Kvôli strate kredibility a opakovaným výpadkom služieb plánuje Okay fón podať podnet na telekomunikačný úrad. Zakladateľ upozornil, že problém nie je v sieti partnera, ale v dohode s MVNE a slovenskými operátormi.
„Okay fón stráca na kredibilite, a nie operátor, ktorého sieť používame. Stačilo a cez týždeň podáme podnet na telekomunikačný úrad, hneď ako zistíme ďalšie detaily,“ dodal Ďurina.
História problémov
Okay fón čelil prvému výpadku služieb hneď po pár dňoch prevádzky, keď technologický partner Bondio.co dočasne vypol prístup zákazníkom. Služby sa vtedy obnovili až po podpísaní novej dohody s iným prevádzkovateľom.