McDonald’s upravil svoju ponuku v Česku a zrejme aj na Slovensku a stiahol vegetariánske burgery a wrapy. Dopyt po rastlinných alternatívach klesal, zatiaľ čo zákazníci žiadali návrat rybieho menu. Reťazec sa rozhodol zachovať kvalitu a rýchlosť obsluhy, čo bránilo súčasnému predaju oboch variantov.
Po auguste, keď v Rakúsku skončil vegetariánsky burger, nasledovalo začiatkom septembra stiahnutie rovnakého produktu v Česku. Podľa Martina Troupa, marketingového riaditeľa McDonald’s pre Česko, Slovensko a Ukrajinu, zákazníci sa čoraz viac prikláňajú k flexitariánstvu, čiže k striedmu kombinovaniu mäsa a rastlinných alternatív, než k striktne vegetariánskemu životnému štýlu, informujú o tom Hospodářské noviny.
Vegetariánske produkty miznú z pultov
„Dopyt po čisto veggie produktoch, burgeroch, wrapoch alebo šalátoch dlhodobo klesal. Naopak rástli zákaznícke požiadavky na návrat Filet-O-Fish. Preto sme zákazníkom začiatkom septembra priniesli túto rybiu ponuku v troch variantoch,“ vysvetlil Troup.
Reťazec sa rozhodol stiahnuť vegetariánske varianty aj z praktických dôvodov. „Žiaľ, zachovanie oboch variantov naraz nie je technicky možné. V reštaurácii nemožno pripravovať oba produkty súčasne tak, aby sme zachovali vysoký štandard kvality a rýchlosti obsluhy,“ dodal Troup.
Ešte na jar prevádzkový riaditeľ McDonald’s v Česku Jaroslav Sedláček pripustil, že produkty z platformy Veggie tvorili len zlomok predajov. Napriek tomu vtedy predpokladal ich zotrvanie. Centrála sa však nakoniec rozhodla ponechať v ponuke len záhradný šalát, hranolky a malé kúsky vyprážaného syra.
Konkurencia zostáva pri rastlinných alternatívach
Zatiaľ čo McDonald’s postupne sťahuje vegetariánske jedlá, konkurencia sa drží rastlinných produktov. Burger King dlhodobo ponúka viacero verzií rastlinných burgerov, wrapov a nugetiek, zatiaľ čo KFC má pre vegetariánov Twister so syrom halloumi.
Otázka návratu veggie jedál do hlavnej ponuky McDonald’s zatiaľ nemá pozitívnu odpoveď. Podľa dostupných informácií slovenské reštaurácie reťazca už vegetariánsky burger či wrap neponúkajú.
Koniec vegetariánskej éry?
Ponuku veggie jedál reťazec spustil v marci 2021 ako odpoveď na rastúci trend bezmäsitých alternatív.
„Keďže dopyt po bezmäsitých alternatívach neustále rastie nielen vo svete, ale aj na Slovensku, svoju ponuku sa McDonald’s rozhodol rozšíriť o nové bezmäsité pochúťky. S veggie novinkami si prídu na svoje mnohí zákazníci,“ uvádzali vtedy na webe. Dnes sa však zdá, že obdobie rastlinných burgerov a wrapov v McDonald’s skončilo.