Obľúbená show Markízy KONČÍ, produkcia sa topila v PROBLÉMOCH. Dochádzali im účastníci

Na nože
Reláciu Na nože na obrazovkách uvidíme už len v reprízach. Zdroj: Instagram/chef_martin_novak_official
Reklama

Televízia Markíza pripravuje výraznú zmenu vo vysielaní svojej úspešnej kulinárskej šou Na nože. Diváci sa premiérových častí dočkajú už len krátko – potom budú stredajšie večery patriť iba reprízam. Premiérové epizódy sa skončia nezvyčajne skoro.

V minulosti Markíza vždy uvádzala na jeseň úplne novú sériu, ktorá priniesla najmenej osem dielov, v jednom prípade dokonca až dvanásť. Tentoraz je situácia iná – na jeseň sa odvysiela len päť nových epizód, pričom posledná z nich pôjde na obrazovky už 1. októbra 2025, uvádza portál Mediaboom. Týmto krokom sa Markíza odkláňa od zaužívanej praxe, pretože s premiérovým obsahom končí práve vo chvíli, keď televízna sezóna bežne vrcholí.

Problémy s produkciou

Za radikálnym skrátením sezóny stoja ťažkosti so samotnou výrobou programu. Portál Mediaboom.sk už skôr upozornil, že tvorcovia majú čoraz väčší problém nachádzať vhodné reštaurácie, čo televízia neskôr priznala. Podobný problém mala kedysi aj konkurenčná TV Joj, ktorá v roku 2011 pripravila len dve série relácie Áno, šéfe! – po úspešných dvanástich častiach v prvej sérii dokázala vyprodukovať už len sedem dielov v druhej.

Martin Novák v kuchárskej reality šou Na nože. Foto: YouTube/reprofoto/Televízia Markíza

To, že produkcia nie je jednoduchá, dokazuje aj výber epizód, ktoré Markíza nasadila túto jeseň. Zatiaľ čo bežne sa vysielali diely z rôznych častí Slovenska, teraz sa až štyri z piatich nachádzajú v Košickom kraji – dve priamo v Košiciach a ďalšie dve v okrese Rožňava. Diváci tak uvidia napríklad Hostinec u Krivého potoka v Betliari, kde sa nakrúcalo ešte vo februári, či Reštauráciu u Katky na košickom sídlisku Ťahanovce, ktorá bude poslednou jesennou premiérou. Tam šéfkuchár Martin Novák udelil štyri nože.

Od októbra len reprízy

Po odvysielaní poslednej premiéry Markíza od 8. októbra 2025 prejde na reprízy. Ako prvú uvedie epizódu zo Stupavskej Hodovne z marca 2024, ktorá pôvodne patrila do tretej série.

Televízia sa spolieha na skúsenosti z predchádzajúcich sezón, kedy aj staršie časti dosahovali vysokú sledovanosť – v niektorých prípadoch dokonca vyššiu než pri svojej premiére. Na jar tohto roka dokázala Markíza udržiavať reprízami trhový podiel medzi 20 až 27 percentami, čo je len o málo menej než pri nových epizódach.

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
Kanal 1 (VIDEO)
Najčítanejšie v kategórii Kultúra a showbiznis