V Južnej Kórei sa v sobotu odohral vážny incident. Po výbuchu lítiovej batérie vypukol požiar v centrálnom štátnom dátovom centre v meste Tedžon. Výsledkom bolo ochromenie 647 online vládnych služieb, vrátane mobilnej identifikácie či elektronickej pošty. Vláda musela pristúpiť k drastickým opatreniam, aby zabránila ďalším škodám.
Požiar sa rozhorel na piatom poschodí Národného informačného centra po tom, čo pri manipulácii s batériami v systéme záložného napájania explodovala jedna z lítiových jednotiek. Úrady potvrdili, že pracovníci batérie premiestňovali do suterénu, keď došlo k incidentu.
Prioritou je obnova kľúčových služieb
Podľa oficiálnych vyjadrení sa výpadok dotkol až 647 štátnych online systémov a služieb, píše portál koreaherald.com. Najviac zasiahlo občanov odstavenie mobilného identifikačného systému a online poštovej platformy. Úrady upozornili, že prevádzku systémov zastavili aj z preventívnych dôvodov, pretože požiar narušil kontrolu teploty a vlhkosti, čo by mohlo spôsobiť prehriatie serverov.
Námestník ministra vnútra Kim Min-če na tlačovej konferencii ubezpečil verejnosť, že technici pracujú na oprave chladiacich a regulačných zariadení. Až po ich dokončení bude možné spustiť servery. Ako prvé majú byť obnovené najkritickejšie systémy – najmä poštové a finančné služby.
Hasiči boli nasadení v akcii takmer 10 hodín
Na mieste zasahovalo približne 170 hasičov so 63 vozidlami a ďalšou technikou, informuje TASR podľa správy agentúry Yonhap. Hlavné ohnisko požiaru dostali pod kontrolu až skoro ráno o 6:30 miestneho času, pričom následne pokračovali v odvetrávaní objektu.
Požiar zničil približne 200 lítiových batériových blokov. Jeden z pracovníkov, ktorý s batériami manipuloval, utrpel popáleniny prvého stupňa na tvári a rukách.
Premiér Kim Min-sok sa verejne ospravedlnil za rozsiahly výpadok a vyhlásil, že vláda urobí všetko pre čo najrýchlejšie obnovenie plnej prevádzky. Incident označil za vážnu skúšku odolnosti digitálnej infraštruktúry krajiny.