Volvo mení Košice na AUTOMOBILOVÉ CENTRUM. Rozbieha VEĽKÝ NÁBOR, ponúka tisíce pracovných miest

volvo, prepúšťanie
Na snímkach rozostavaný priemyselný park Valaliky pri Košiciach počas návštevy premiéra Roberta Fica a ministerky hospodárstva Denisy Sakovej v novembri 2024. Zdroj: TASR/AP/František Iván
Kanal1 - moderná plnoformátová televízia pre celú rodinu.
Reklama

Košice zažívajú náborovú ofenzívu, akú mesto ešte nezažilo – automobilka Volvo rozbieha veľký nábor a ponúka tisíce pracovných miest s nadpriemernými platmi a benefitmi. Nová továreň na elektromobily má zásadne zmeniť trh práce na východnom Slovensku a pritiahnuť nielen domácich, ale aj ľudí zo zahraničia.

Volvo rozbieha nábor v Košiciach vo veľkom štýle. Po meste sa objavili billboardy, reklamy v MHD aj cielené kampane na sociálnych sieťach, informoval Denník N. Automobilka potrebuje do roku 2026 obsadiť viac než 3 300 pracovných miest. Už teraz spúšťa masívnu náborovú vlnu, ktorá má prilákať nielen domácich, ale aj ľudí z celého regiónu východného Slovenska.

Tisíce pracovných miest a atraktívne platy

Volvo ponúka nástupné mzdy od 1 200 eur mesačne pre výrobných pracovníkov a výrazne vyššie platy pre technické pozície či manažment. Podľa údajov Ústredia práce sa v Košickom kraji dlhodobo drží nezamestnanosť na úrovni okolo 7 %, čo je viac ako celoslovenský priemer. Nová továreň môže tento podiel znížiť o celé percentá.

Na snímke výstavba závodu Volvo Car Košice, ktorú realizuje firma Takenaka. Zdroj: TASR

Zamestnanci získajú nielen stabilný príjem, ale aj benefity – príspevky na dopravu, stravovanie či možnosť kariérneho rastu v rámci medzinárodnej skupiny. Odborníci očakávajú, že Volvo pritiahne aj časť Slovákov, ktorí dnes pracujú v zahraničí, najmä v Maďarsku či Poľsku.

Automobilový priemysel na Slovensku už teraz zamestnáva viac než 240-tisíc ľudí. Volvo tak vstupuje do prostredia, kde sa o pracovníkov bijú viacerí veľkí hráči. V Žiline dlhodobo pôsobí Kia, v Bratislave Volkswagen a v Trnave Stellantis. Košické Volvo však vďaka modernej technológii a elektrickým modelom prináša iný profil výroby.

Podľa štatistík CEIC (globálna databázová a analytická platforma, ktorá zhromažďuje a sprístupňuje makroekonomické, odvetvové a finančné štatistiky zo sveta) vyrobili slovenské automobilky v roku 2023 približne 1,39 milióna áut.

Na porovnanie, v roku 2022 to bolo len 1,12 milióna áut:

  • 2023 – 13,9 milióna áut
  • 2022 – 11,2 milióna áut
  • 2021 – 11,6 milióna áut
  • 2020 – 8,6 milióna áut

Vstup Volva môže tento objem zvýšiť o ďalších 250-tisíc kusov ročne. To posunie Slovensko ešte vyššie v rebríčku najväčších výrobcov automobilov na obyvateľa.

Nová diaľnica ako spojenie s Maďarskom

Rozvoj automobilky úzko súvisí aj s dopravnou infraštruktúrou. Nedávno otvorený diaľničný úsek R4 z Košíc k hraniciam s Maďarskom výrazne uľahčí príchod pracovníkov zo severného Maďarska. Podľa odhadov môže denne dochádzať až niekoľko stoviek ľudí, čo rozšíri potenciálny pracovný trh pre Volvo. Zároveň sa zlepšuje logistika – rýchlejší presun dielov a komponentov smerom na juh prinesie nižšie náklady a vyššiu flexibilitu.

Na snímke výstavba závodu Volvo Car Košice, ktorú realizuje firma Takenaka. Zdroj: TASR

Hoci Volvo prináša tisíce pracovných miest, odborníci upozorňujú aj na riziká. Východné Slovensko už dnes bojuje s nedostatkom kvalifikovanej pracovnej sily v strojárstve. Firmy budú musieť investovať do rekvalifikácií a spolupráce so strednými či vysokými školami.

Napriek tomu Volvo mení obraz Košíc a celého regiónu. Z billboardov, médií aj sociálnych sietí jasne vysiela odkaz: „Hľadáme ľudí, ktorí chcú tvoriť budúcnosť automobilového priemyslu.“ A vyzerá to tak, že tento odkaz padá na úrodnú pôdu.

Kanal1 - moderná plnoformátová televízia pre celú rodinu.
Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Kanal 1
Najčítanejšie v kategórii Ekonomika a biznis