Obľúbený e-shop sa chystá ZATOČIŤ so špekulantmi. Za TIETO aktivity vám môžu ZABLOKOVAŤ účet na PORIADNE dlhú dobu

Zalando, eshop, vracanie, opatrenia
Ilustračné zábery Zdroj: Canva
Kanal1 - moderná plnoformátová televízia pre celú rodinu.
Reklama

Nadmerné vracanie tovaru sa čoraz viac ukazuje ako problém aj pre najväčšie internetové módne obchody v Európe. Jeden z lídrov v online predaji preto zavádza prísnejšie pravidlá, pričom zákazníkov, ktorí systém podľa neho zneužívajú, môže postihnúť obmedzením nákupov alebo dokonca zablokovaním účtu na niekoľko mesiacov.

Zalando, ktoré patrí medzi najväčších hráčov na európskom trhu s módou, oznámilo zavedenie nových krokov proti nadmernému vracaniu zásielok. Podľa spoločnosti väčšina zákazníkov postupuje pri využívaní vrátenia zodpovedne, no existuje menšia časť, ktorá vracia nezvyčajne veľké počty objednávok.

Ak počet vrátených balíkov presiahne primeranú hranicu a situácia sa opakuje, dotknutý klient môže od firmy dostať upozornenie e-mailom. V krajnom prípade môže byť účet obmedzený alebo úplne zablokovaný až na 12 mesiacov. Spoločnosť upozorňuje, že nadmerné vrátenia majú negatívny vplyv vo viacerých oblastiach. Každý kus musí byť opätovne spracovaný či opravený, pričom nie vždy je možné ho zaradiť späť do predaja. Náklady navyšuje aj samotná logistika a administratíva, no a časté premiestňovanie balíkov predstavuje zbytočnú záťaž pre životné prostredie pre vyššie emisie či spotrebu obalových materiálov.

eshop podvod peniaze tovar
Ilustračné fotografie. Zdroj: ISTOCK/mesh cube, SHUTTERSTOCK/MarutStudio, ISTOCK/JM_Image_Factory, koláž: iStream

Reakcie na sociálnych sieťach ukázali, že verejnosť je v tejto otázke rozdelená. „Ja napríklad bežne objednám 13–15 párov nohavíc, kým mi jedny sedia. Keď nemajú kamennú predajňu, tak čo čakajú?,“ napísala jedna zo zákazníčok na Reddite. Ďalšia diskutujúca, ktorá priznala skúsenosť s prácou v Zalande, sa postavila na stranu spoločnosti: „Pracovala som v Zalande – veľa ľudí si objedná hromady vecí, 90% vráti a ešte sa občas balíky ‚záhadne stratia‘. Nedivím sa, že im došla trpezlivosť.“

Väčšina môže byť pokojná

Firma však zdôrazňuje, že pripravené opatrenia sa dotknú len malej menšiny zákazníkov a väčšina používateľov môže naďalej nakupovať bez akýchkoľvek obmedzení. Zároveň ponúka nástroje, ktoré majú uľahčiť správny výber už pri samotnom nákupe – detailné popisy, fotografie, videá či personalizované odporúčania pri výbere veľkosti.

Kanal1 - moderná plnoformátová televízia pre celú rodinu.
Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Kanal 1
Najčítanejšie v kategórii Firmy