Slováci si môžu vydýchnuť: FALOŠNÝCH hovorov bude UBÚDAŤ, operátori sa zapájajú do dôležitého systému

Ilustračné foto. Zdroj: cnava
Kanal1 - moderná plnoformátová televízia pre celú rodinu.
Reklama

Telefónni operátori robia maximum v záujme blokovania nevyžiadaných hovorov, ktoré za uplynulé mesiace obťažujú zákazníkov. V niektorých prípadoch volajú rovnaké alebo mierne odlišné telefónne čísla aj niekoľkokrát do dňa. 

Už dvaja operátori, ktorí poskytujú svoje služby na slovenskom trhu, majú zavedené technické riešenie na blokovanie nevyžiadaných hovorov, ktoré by obťažovali klientov.

Benefit pre zákazníkov

Ako informuje portál Živé, vďaka tomu sa podarilo výrazne znížiť počet falošných volaní. Takzvaný systém vzájomného overovania pravosti volaní, ktorý eliminuje podvodné telefonáty, čaká ďalšia expanzia.

Po Telekome a O2 sa do projektu zvažuje zapojiť najväčší operátor na trhu – Orange. O pripojení uvažuje aj najmenší operátor.

„Riešenie overovania hovorov nasadíme v čo najkratšom možnom čase, o konkrétnom termíne budeme informovať. Veríme, že toto riešenie naplní očakávania a prinesie benefit pre všetkých zákazníkov, ktorí boli takýmito volaniami obťažovaní,“ prezradila hovorkyňa Orangeu Alexandra Piskunová.

Kedy dôjde k zlepšeniu situácie a zníženiu počtu nevyžiadaných telefonátov, nateraz spoločnosť nespresnila. Orange však odporúča, aby si v aplikácii Môj Orange aktivovali bezplatnú funkciu, ktorá má blokovať falošné hovory. Pomôcť má nielen zákazníkom Orangeu.

„Táto funkcia využíva spoľahlivé údaje na identifikáciu prichádzajúcich hovorov, identifikuje potenciálne nebezpečné hovory a telemarketingové hovory, prípadne blokuje nevyžiadané hovory,“ spresnila hovorkyňa. Aplikácia Orange Telefón má za úlohu blokovať nežiaduce hovory či zobrazovať ceny volaní na spoplatnené čísla.

Falošných hovorov by výrazne ubudlo

Systém overovania hovorov bude zrejme používať aj posledný operátor na trhu. Nad začlenením sa do tejto skupiny uvažuje aj 4ka, ktorá v súčasnosti vyhodnocuje viacero prístupov ku kontrole volaní.

„Ide o riešenia, ktoré v presne definovaných scenároch vedia identifikovať časť prevádzky so sfalšovaným číslom volajúceho; nejde o univerzálne riešenie, ale o doplnkové opatrenie na zníženie rozsahu podvodných volaní,“ ozrejmil hovorca 4ky Adam Sipos.

Pokiaľ by sa všetci operátori spoločne zapojili do tohto systému, podľa Asociácie mobilných operátorov Slovenska  by falošných hovorov výrazne ubudlo a zákazníci tak budú lepšie chránení. V prípade operátora 4ka je otázkou hlavne vývoj samotného systému a záťaž na jeho infraštruktúru, keďže technológia môže ovplyvňovať rýchlosť.

„Aj my aktuálne s dodávateľmi vyhodnocujeme viaceré možnosti, ich vlastnosti, očakávaný účinok a technické podmienky implementácie v našej sieti,“ doplnil Sipos.

Predseda regulačného úradu Ivan Marták víta úsilie operátorov blokovať „spoofing“ a ochrániť tak svojich klientov.„Vítam akúkoľvek aktivitu zo strany operátorov na ochranu svojich zákazníkov,“ reagoval pred rokom.

Kanal1 - moderná plnoformátová televízia pre celú rodinu.
Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Kanal 1
Najčítanejšie v kategórii Z domova