Druhá najväčšia banková inštitúcia na Slovensku, VÚB banka, prechádza do fázy implementácie avizovaných veľkých zmien. Začína sa masívny presun bežných spotrebiteľov do novej mobilnej aplikácie s názvom VÚB Banking, zatiaľ čo pôvodná aplikácia bude v nadchádzajúcich mesiacoch obmedzená len pre firemnú klientelu. Klientom už prichádzajú upozornenia prostredníctvom e-mailov a textových správ (SMS), ktoré ohlasujú blížiaci sa koniec pôvodnej platformy.
„Naša doterajšia aplikácia VÚB Mobil Banking bude čoskoro určená len pre firemných zákazníkov. Na správu vašich osobných financií bude k dispozícii výhradne nová aplikácia VÚB Banking, ktorá prináša modernejšie a bezpečnejšie bankové riešenia,“ uvádza banka v zasielaných správach.
Tento prechod je naplánovaný a banka si želá stihnúť celú migráciu dokončiť do konca roka 2025. Pôvodné digitálne bankovníctvo sa následne pretransformuje, prejde rebrandingom a stane sa exkluzívnym nástrojom pre podnikateľské subjekty, živnostníkov a právnické osoby, píše portál Živé.
Postupné sťahovanie
Predstavitelia finančného ústavu sa rozhodli vyhnúť takzvanému „big bangu“ – teda náhlemu a celoplošnému vypnutiu služby. Namiesto toho prebieha prechod v etapách (vo vlnách), aby klienti mali dostatok času zoznámiť sa s novým prostredím a využiť pomoc zo strany banky, či už cez infolinku, alebo na pobočkách. Každý klient dostane oznámenie o zmene približne mesiac vopred.

Už od 1. septembra tohto roku platí, že noví zákazníci VÚB majú prístup výlučne k novšej platforme. Zjednodušil sa tak aj samotný proces registrácie. Doteraz totiž museli aj tí, ktorí si založili účet po spustení novinky, prejsť najprv registráciou v staršej aplikácii a až potom aktivovať tú novú. Tento nelogický medzikrok je už našťastie minulosťou.
Viac ako polovica už prešla, ale hodnotenia pokrivkávajú
Banka už v septembri uviedla, že viac ako polovica jej zákazníkov už nové riešenie aktívne využíva alebo má nainštalované obe verzie. Prvá fáza vypnutia starej platformy sa preto dotkne práve tých, ktorí novú aplikáciu používajú pravidelne. Pre tých, ktorí prechod doteraz odkladali, bude v pôvodnej aplikácii k dispozícii sprievodca celým procesom migrácie, doplnený o podporu cez e-maily a zákaznícku linku.

Napriek tomu, že banka tvrdí, že nová platforma už obsahuje všetky dôležité funkcie, hodnotenia používateľov sú zatiaľ nelichotivé. Na operačnom systéme Android má staršia aplikácia výborných 4,7 hviezdičky, zatiaľ čo nová si drží len 3,5 hviezdičky. Na platforme iOS je rozdiel ešte markantnejší: pôvodná verzia 4,7 oproti 2,8 hviezdičkám pre novú. Banka to však pripisuje prirodzenej neochote klientov meniť zvyky. Podľa jej vyjadrení sa však hodnotenia postupne zlepšujú.
Nové funkcie a finálne plány
VÚB plánuje v novej aplikácii postupne pridávať viaceré vylepšenia. Medzi očakávané novinky patrí napríklad online vybavenie hypotéky – klienti by mohli väčšinu dokumentácie a žiadostí vyplniť na diaľku, pričom na pobočku by išli len na finálny podpis.
Ďalšie lákavé funkcie zahŕňajú virtuálne platobné karty (ktoré pribudnú v priebehu budúceho roka, pričom momentálne sú dostupné iba pre karty Visa Inspire Gold) a zvažovanie špeciálnych benefitov pre tých, ktorí si budú bankové produkty objednávať priamo cez novú mobilnú aplikáciu.
Pre detských zákazníkov sa nemení nič – aplikácia VÚB Junior Banking ostáva aj naďalej v prevádzke samostatne. Klienti, ktorí využívajú bankové služby aj na osobný aj na podnikateľský účel, si budú môcť prístup do oboch verzií aplikácií ponechať. Finálne riešenie pre všetky segmenty plánuje VÚB predstaviť v roku 2026.