Od nehody šéfa SIS Pavla Gašpara ubehli už dva mesiace a okolnosti incidentu, pri ktorom sa športové vozidlo Dodge Challenger SRT Hellcat zrazilo s rodinou vo vozidle Volkswagen Passat, vyvoláva nové otázky. K prípadu prehovorila matka zranenej 14-ročnej tínedžerky a uviedla, že Gašpar sa o jej dcéru vôbec nezaujímal. Teraz však na povrch vyplávali nové skutočnosti, podľa ktorých sa mal šéf tajnej služby snažiť z miesta nehody ujsť.
Kolízia sa odohrala ešte v závere letných prázdnin. Vo Volkswagene podľa slov rodiny cestovali manželia so svojou dcérou, ktorá utrpela zranenia a musela byť ošetrená. Matka na sociálnej sieti napísala, že Gašpar sa počas celého incidentu držal bokom a údajne sa nepokúsil kontaktovať zranenú osobu. „Ani len zo slušnosti sa o ňu nezaujímal. Po celý čas sa zdržiaval 40 až 50 metrov od dieťaťa, ktoré utrpelo najviac,“ uviedla.
Gašparova verzia vs. stanovisko rodiny
Pavol Gašpar sa k nehode vyjadril v televíznom vysielaní TV JOJ24, kde incident označil ako „škodovú udalosť“ a zdôraznil, že mal úprimný záujem o zdravotný stav všetkých účastníkov. Rodina tento výrok okamžite spochybnila. Podľa matky rozsah poškodenia vozidla aj zranenia jej dcéry jasne dokazujú, že nejde o prípad, ktorý by bolo možné kvalifikovať ako drobnú škodu. „Na našom Passate vznikla škoda presahujúca 10-tisíc eur a poškodené bolo aj verejné osvetlenie,“ vyhlásila. Upozornila zároveň, že zákonný limit na škodovú udalosť je do 3 990 eur a bez zranení – čo podľa nej v tomto prípade neplatilo.

Gašpar v televízii tvrdil, že jeho auto nemalo na prednej časti ani škrabanec a naznačil, že práve to svedčí o tom, že nehodu nezavinil. Rodina však reagovala, že kľúčovým faktorom nie je viditeľné poškodenie, ale spôsob jazdy a bod nárazu. „Nemať spredu škrabanec neznamená, že nehodu spôsobil ten druhý. Prirútiť sa vysokou rýchlosťou a nechať auto pred sebou dokončiť prebiehajúci manéver – to je problém,“ dodala matka dievčaťa.
Podľa verzie rodiny sa obe autá pohybovali tým istým smerom. Passat začal spomaľovať, aby odbočil doľava, pričom ho Gašpar údajne začal predchádzať cez plnú deliacu čiaru a narazil doň z ľavého jazdného pruhu. Tým mala vzniknúť kolízia, ktorá viedla k zraneniu maloletého dievčaťa. Policajné záznamy potvrdzujú, že obaja vodiči absolvovali dychovú skúšku s negatívnym výsledkom. S novými zisteniami však teraz prišla poslankyňa Martina Bajo Holečková (SaS), ktorá na sociálnej sieti zverejnila, odvolávajúc sa poškodenú rodinu, že Gašpar mal šoférovať iba v šľapkách a po nehode sa mal opakovane pokúšal pohnúť s autom a odísť z miesta nehody. Kvôli poškodenej náprave sa mu to však nepodarilo.
Policajná inšpekcia preveruje prítomnosť šéfa krajskej polície
Celý prípad dostal nový rozmer po tom, ako sa objavili informácie o účasti krajského riaditeľa polície v Nitre, Branislava Hajnoviča, priamo na mieste nehody. Úrad inšpekčnej služby podľa hovorkyne Andrey Dobiášovej preveruje okolnosti jeho prítomnosti, keďže môže ísť o situáciu, ktorá si vyžaduje nezávislé preskúmanie postupu policajných orgánov.

Holečková ďalej upozornila na viacero nezrovnalostí. „Krajský policajný riaditeľ Hajnovič priznal, že bol na mieste nehody, tvrdí však, že šiel len náhodou okolo a zastavil sa tam preto, lebo na mieste ešte nebol policajný výjazd,“ povedala. Podľa nej však táto verzia nesedí s Gašparovými slovami. „Gašpar tvrdil, že Hajnovič na miesto prišiel až dve a pol hodiny po nehode. V tom čase tam už však policajná hliadka dávno bola.“
Poslankyňa taktiež poukázala na zábery, ktoré podľa nej dokazujú, že Gašpar telefonoval, hoci tvrdil opak. „Gašpar tvrdil, že z miesta nehody nikomu netelefonoval. Existujú však fotografie a videá, z ktorých je zrejmé, že s niekým telefonuje,“ uviedla.
Ďalší postup
Úrad inšpekčnej služby analyzuje, či v súvislosti s prípadom nedošlo k ovplyvňovaniu priebehu vyšetrovania alebo porušeniu interných predpisov polície. Incident, ktorý sa odohral 30. augusta na Dobšinského ulici v Nitre, naďalej rezonuje v médiách aj v politickom prostredí. Verejnosť očakáva výsledky vyšetrovania, ktoré by mali objasniť nielen priebeh nehody, ale aj správanie predstaviteľov bezpečnostných zložiek.


