ČSOB banka sa počas utorka 5. novembra stretla s technickými ťažkosťami, ktoré zasiahli jej elektronické bankovníctvo. Používatelia systému Moja ČSOB hlásili nestabilitu internetbankingu, pričom niektorí sa do systému nevedeli prihlásiť vôbec. Viacerí klienti navyše uvádzali, že problémy s prístupom k účtu či realizáciou platieb sa objavujú už niekoľko dní.
Finančná inštitúcia prostredníctvom svojho webu potvrdila, že aktuálne eviduje zníženú stabilitu systému Moja ČSOB. Ako dočasné riešenie odporučila klientom spravovať svoje financie prostredníctvom mobilnej aplikácie ČSOB SmartBanking, ktorá podľa nej funguje bez obmedzení.
Zároveň oznámila, že v aplikácii zvýšila limity na vykonávanie transakcií. Denný limit sa po novom vyšplhal na 50-tisíc eur a týždenný na 150-tisíc eur.

Banka však upozorňuje, že podľa typu účtu sa môže uplatňovať aj maximálny transakčný strop. Klienti, ktorí ešte mobilnú aplikáciu nepoužívajú, si ju môžu jednoducho stiahnuť a aktivovať, pričom podrobnosti o postupe sú uvedené na stránke SmartBanking – ČSOB.
Podnikateľské subjekty nepostihli žiadne výpadky, pretože služby ČSOB BusinessBanking a ČSOB BusinessBanking Lite fungujú štandardne.
Príčinu technických problémov banka zatiaľ nezverejnila, no svojim klientom sa za vzniknuté komplikácie ospravedlnila. Situáciu priebežne monitoruje a priebežne pracuje na jej odstránení. Správa sa bude aktualizovať podľa vývoja.


