Lietanie nemusí byť len o presunoch. Letecká spoločnosť Ryanair, známa svojím provokatívnym a úspešným marketingom, opäť raz obrátila pozornosť miliónov svojich fanúšikov na Slovensko. V snahe naplniť nové letecké spoje láka turistov do Bratislavy a označuje ju za „skrytý klenot Európy“. Hoci mnohí cestovatelia sú z nášho hlavného mesta nadšení, objavuje sa aj ostrá kritika. Vyvolal status búrlivé diskusie?
Marketing Ryanairu je už dlho považovaný za majstrovský. Na sociálnej sieti Facebook, kde má spoločnosť ohromných 5,5 milióna sledovateľov, si dokážu robiť žarty zo seba aj zo svojich pasažierov, čo im fanúšikovia s radosťou oplácajú.
Letenka, ktorá vraj prinesie šťastie
Najnovší príspevok venovaný slovenskej metropole vyvolal doslova lavínu reakcií. „Šťastie si kúpiť nemôžeš… Ale letenka do sviatočnej Bratislavy má k tomu blízko,“ napísal Ryanair, čím propagoval lacné lety počas vianočného obdobia a lákal na tradičné trhy.
Tento krok ocenili nielen Slováci, ale aj zahraniční návštevníci, ktorí už hlavné mesto navštívili a boli ním uchvátení. Status získal takmer 2-tisíc pozitívnych reakcií.

„Žijem v Bratislave. Ďakujem ti Ryanair, možno sa vďaka tomu začnem cítiť dobre,“ napísal jeden Slovák s humorom.
Ďalší turista sa podelil o svoje nadšenie: „Bratislava je fantastické mesto, ľahko sa v ňom zorientuje, má skvelé reštaurácie a bary s autentickým slovenským jedlom a k tomu všetkému bohatú históriu.“
Odznelo aj uznanie marketingu, ktorý evidentne funguje. Dokonca sa zapojilo aj Letisko M. R. Štefánika, ktoré v komentároch s humorom dodalo: „Šťastie sa síce kúpiť nedá, ale pristáť na bratislavskom letisku má k tomu poriadne blízko. Vidíme sa!“
Ozvala sa aj druhá strana
Hoci na oficiálnej stránke Ryanairu prevládalo nadšenie, v iných verejných skupinách, napríklad v tej určenej pre cudzincov žijúcich v Bratislave (Foreigners in Bratislava), boli reakcie podstatne chladnejšie. Používateľ, ktorý príspevok zdieľal, pridal ironickú poznámku, či je skutočným šťastím skôr z Bratislavy odletieť.
Niektorí komentujúci sa s kritikou netajili. „Praha je lepšia,“ zaznelo v jednej z reakcií. Iná osoba nadviazala na starý posmešný výrok, že „Bratislava je bradavica na Dunaji“.
Aj napriek týmto negatívnym ohlasom sa však našli obhajcovia, ktorí zdôraznili, že mesto má svoje kúzlo a že sa rozhodne oplatí ho navštíviť. Diskusia tak potvrdila, že hoci marketingová stratégia Ryanairu úspešne pritiahla pozornosť, názory na krásy slovenskej metropoly zostávajú polarizované.


