V predvianočnom období sa objavila reklama, ktorá si rýchlo získala mimoriadnu pozornosť a silnú odozvu verejnosti. Spoločnosť Disney v spolupráci s oscarovým tvorcom Taikom Waititim pripravila krátky film, ktorý sa stal jedným z najpôsobivejších sviatočných spotov roka a svojím účinkom zatienil aj tradične silné britské kampane.
Najväčší úspech zaznamenal krátky príbeh s názvom Best Christmas Ever, uvádza portál Bandt. V centre diania je malé dievča, ktorému sa vďaka zásahu Santy jej jednoduchá kresba zázračne premení na živú bytosť. Tento motív vyvolal u publika výraznú emočnú reakciu.
Analytická firma DAIVID, ktorá využíva umelú inteligenciu na sledovanie a vyhodnocovanie odoziev divákov, uviedla, že približne šesť z desiatich ľudí reagovalo na spot veľmi intenzívne. Reklama bodovala najmä v oblastiach, ktoré sú typické pre sviatočné obdobie – nostalgia, radosť, útulná atmosféra a celková vľúdnosť. V porovnaní s bežnými reklamami zaznamenal Disney výrazný nárast pozitívnych emócií.
Krátky film od Disney vás zaručene dojme k slzám. Zdroj: YouTube/Disney
Medzi najúspešnejšie kampane sezóny sa zaradili aj spoty značiek Waitrose s príbehom The Perfect Gift, v ktorom účinkujú Keira Knightley a Joe Wilkinson, ďalej kampaň Where Love Lives od John Lewis a kreatívy od LEGO a Tesca. Za nimi nasledovali projekty ďalších veľkých mien, ako sú Gap, Walmart či Barbour.
Vianocčná reklama od Waitrose. Zdroj: YouTube/Waitrose & Partners
Generálny riaditeľ spoločnosti DAIVID Ian Forrester upozornil, že toto obdobie roka je prirodzene spojené s emóciami a značky majú vďaka tomu ideálnu príležitosť nadviazať so svojimi zákazníkmi silnejší vzťah. Podľa Forresterovho hodnotenia Disney ukázal, že vianočný príbeh dokáže veľmi účinne pripomenúť, že sviatky stoja najmä na pocitoch a ľudskej blízkosti. Spomenul tiež, že John Lewis sa tento rok vrátil k mimoriadne emotívnemu štýlu, ktorý ho preslávil, a jeho Where Love Lives opäť priniesol príbeh nadväzujúci na dlhoročnú sviatočnú tradíciu značky.
Výsledky hodnotenia vychádzajú z platformy Creative Data API, ktorá spracováva rozsiahle množstvo reakcií divákov a dokáže určiť, ktoré reklamy v ľuďoch vyvolávajú najvýraznejšie pozitívne emócie. Na základe týchto údajov sa Best Christmas Ever od Disneyho stal najsilnejšou emotívnou reklamou tohtoročných Vianoc.


