Mobilní výrobcovia vedia, že ich produkty nie sú ako rožky zo samoobsluhy. Rovnako ako samotné zariadenie je taký dôležitý aj prvý dojem z balenia. Niektoré značky volia pestré farby a veľké nápisy, iné naopak hrajú na strunu luxusu a statusu. A hoci ide väčšinou len o papierovú krabičku, napriek tomu si ju niektorí používatelia starostlivo schovajú.
Väčšina obalov výrobkov, ktoré si kedy kúpime, skončí v koši. Nie je totiž žiadny dôvod ich schovávať, nie je ním ani podmienená prípadná reklamácia. Zákon totiž žiadnu takúto požiadavku na spotrebiteľov nekladie. Nájde sa však výnimka, kedy sa s originálnym balením zaobchádza s najvyššou starostlivosťou, a to už od vybaľovania v ňom uloženého produktu.
Onou výnimkou je po stránke dizajnu jednoduchá krabička iPhonov. Teda biely papierový obal, na ktorého veku je na vrchu vyobrazený v krabičke uložený telefón a po jeho stranách názov produktu a logo výrobcu. Tento „kus papiera“ je pre používateľov podobne dôležitý ako telefón samotný. A tak aj k nemu pristupujú.
Podľa spoločnosti The Fast Company sú krabičky od iPhonu vysoko kvalitné a esteticky príjemné, zvyšujú zážitok pre ich majiteľov a zároveň v nich vzbudzujú pocit, že sú cenné a stoja za to ich uchovať, hoci ide len o kus papierovej lepenky. Podľa portálu Ladbible je na pozadí množstvo psychologických faktorov, vrátane vnímania samotného dizajnu so stávkou na bielu farbu. Tá je jedným z kľúčových faktorov, hoci v minulosti Apple využíval čiernu.
(Článok pokračuje na ďalšej strane)