Zákazník Ikey sa na sociálnom médiu sťažoval, že v predajni je viac samoobslužných pokladní než personálu. Upozornil, že nechce blokovať tovar, keďže nie je zamestnanec obchodu, a vyjadril obavy, že tento trend môže viesť k tomu, že zákazníci si budú sami ukladať tovar do regálov.
Podotkol, že pri snahe firiem šetriť čas a peniaze nakoniec platia ľudia svojou námahou. Príspevok zdieľala stránka Nekŕmte nás odpadom. Reakcie pod príspevkom boli rozporuplné – niektorí používatelia súhlasili s kritikou, iní videli samoobslužné pokladne ako pohodlnú možnosť platenia. Kritika sa v poslednej dobe objavuje často, pričom ľudia odmietajú byť nútení blokovať tovar, keď nie sú zamestnancami predajne.
Dáta hovoria inak
Hovorkyňa Ikey Nicol Richterová pre tvnoviny.sk uviedla, že väčšina zákazníkov samoobslužné pokladne oceňuje. Podľa jej slov pred zavedením opatrení ich využívalo približne 70 percent všetkých nakupujúcich. Od septembra sú v určitých hodinách pracovných dní otvorené výhradne samoobslužné pokladne. Richterová doplnila, že aktuálne ich používa približne 85 percent zákazníkov, pretože ide o najrýchlejší spôsob platenia s minimálnym čakaním.

„Chápeme, že zmeny môžu vyvolať diskusiu, a preto sa snažíme venovať pozornosť každej spätnej väzbe. Naši zamestnanci sú vždy k dispozícii, aby zákazníkom pomohli, napríklad s blokovaním tovaru alebo s inými otázkami,“ vysvetlila hovorkyňa a dodala, že výrazné negatívne reakcie neevidujú.
Richterová zároveň zdôraznila, že Ikea neplánuje úplne nahradiť ľudskú obsluhu. „Zamestnanci zostávajú kľúčovou súčasťou predajne a sú zákazníkom stále k dispozícii,“ uzavrela hovorkyňa.


