Tunel Višňové sa ČOSKORO OTVÁRA. Motoristom ušetrí desiatky minút, zjazd do Vrútok zatiaľ nebude možný

Zdroj: YouTube/NDS, TASR
Reklama

Dlhé roky očakávaný diaľničný úsek D1 s tunelom Višňové má byť už čoskoro sprístupnený motoristom. Nová trasa medzi Lietavskou Lúčkou a Dubnou Skalou má výrazne zlepšiť plynulosť dopravy na severe Slovenska a odľahčiť problematický úsek pod Strečnom. Napriek pozitívnym prínosom však vodičov čaká aj jedno obmedzenie – zjazd do Vrútok zatiaľ nebude k dispozícii.

Otvorenie úseku D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala s tunelom Višňové je naplánované na pondelok 22. decembra. Celková dĺžka diaľničného úseku dosahuje 13,5 kilometra, pričom samotný tunel má 7,5 kilometra. Po jeho sprevádzkovaní sa Višňové stane najdlhším cestným tunelom na Slovensku a zároveň jedným z najdlhších v strednej Európe.

Nová diaľnica sa stane kľúčovou súčasťou hlavného dopravného ťahu D1 medzi Bratislavou a Košicami a výrazne odľahčí cestu I/18 v okolí Strečna, ktorá je dlhodobo preťažená.

tunel Višňové
Na snímke východný portál tunela Višňové pri Dubnej skale. Vo Višňovom, 22. júla 2025. Zdroj: FOTO TASR/Milan Podmaník

Výrazná úľava pre vodičov zo západu na východ

Podľa Národnej diaľničnej spoločnosti má nový úsek zásadný význam najmä pre motoristov smerujúcich zo západného Slovenska na východ. V kombinácii so susedným úsekom od Hričovského Podhradia môžu vodiči ušetriť desiatky minút jazdy.

Investičný riaditeľ NDS Július Mihálik zdôraznil, že z regionálneho hľadiska pocítia najväčší prínos najmä obyvatelia Žiliny a okolitých obcí. Tunel Višňové vytvorí plnohodnotnú alternatívu k rizikovému úseku popod Strečno, kde dochádza k častým kolónam aj dopravným obmedzeniam.

Nový diaľničný úsek umožní vodičom smerujúcim zo Žiliny do Vrútok úplne sa vyhnúť ceste popri Váhu pod Strečnom. Hoci obe trasy majú približne rovnakú dĺžku – okolo 25 kilometrov – diaľničná alternatíva cez tunel Višňové bude podľa porovnania NDS časovo výrazne výhodnejšia.

Zjazd do Vrútok zatiaľ ostane zatvorený

Aj keď sa tunel otvorí, motoristi zatiaľ nebudú môcť zísť z diaľnice priamo do Vrútok. Minister dopravy Jozef Ráž vysvetlil, že existujúci zjazd bol vybudovaný ešte pred desiatimi rokmi a nespĺňa aktuálne bezpečnostné normy.

Podľa platných predpisov má byť diaľničný zjazd umiestnený minimálne 500 metrov za tunelom. V prípade Vrútok táto podmienka splnená nie je. Navyše ide o zimné obdobie, ktoré riziká ešte zvyšuje. Minister zdôraznil, že v tejto fáze bezpečnosť prevyšuje snahu ušetriť niekoľko minút jazdy.

Zdroj: YouTube/NDS

Najbližší výjazd povedie cez Martin

Vodiči, ktorí budú po prejazde tunelom Višňové potrebovať smerovať do Vrútok, budú musieť využiť najbližší funkčný zjazd na križovatke D1 a R3 v smere na Martin. Tento výjazd sa nachádza približne päť kilometrov od východného portálu tunela.

Minister dopravy pripustil, že po skončení zimného obdobia sa kompetentní budú opätovne zaoberať možnosťami riešenia tejto situácie.

Otvoreniu tunela predchádzali rozsiahle funkčné skúšky technológií, vrátane požiarnotechnických zariadení. Kontrolovala sa aj správnosť zabudovania stavebných materiálov a ich súlad s predpismi ochrany pred požiarmi.

Prezídium Hasičského a záchranného zboru zdôraznilo, že pri kontrole protipožiarnej bezpečnosti neboli zmiernené žiadne kritériá. Práve vzhľadom na dĺžku tunela bol kladený mimoriadny dôraz na bezpečnosť vodičov aj záchranných zložiek.

Sprejazdnenie tunela Višňové predstavuje významný míľnik v budovaní diaľnice D1. Očakáva sa, že prinesie nielen plynulejšiu dopravu a časové úspory, ale aj vyššiu bezpečnosť a menšiu záťaž pre obce v okolí Strečna.

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Kanal 1
Najčítanejšie v kategórii Z domova