DRÁMA na detskej pohotovosti v Košiciach má DOHRU. Dieťa s horúčkou odmietli vyšetriť, na rodičov zavolali POLÍCIU

pohotovosť, dieťa, Košice
Ilustračné zábery Zdroj: Canva; TASR/Jaroslav Novák
Reklama

Napäté situácie na pohotovostiach nie sú výnimočné, no počas vianočných sviatkov bývajú podobné udalosti ešte citlivejšie. Jedna z takýchto drám sa mala v uplynulých dňoch odohrať aj na detskej pohotovosti v Košiciach, kde podľa tvrdení rodičov došlo k ostrému konfliktu s lekárkou. V centre pozornosti bol malý chlapec s vysokou horúčkou a jeho rodičia, ktorí sa dožadovali vyšetrenia.

Prípad sa rýchlo rozšíril na sociálnych sieťach a vyvolal silné emócie. Rodičia v príspevkoch opisovali, že ich syn mal teplotu dosahujúcu až 40 stupňov Celzia, čo považovali za vážny zdravotný stav. Preto sa rozhodli vyhľadať detskú pohotovosť. Podľa ich slov bol však celý zážitok pre nich šokujúci, ponižujúci a neakceptovateľný, uvádzajú Topky.

Rodič, ktorý vystupuje anonymne, uviedol, že dieťa malo extrémne vysokú teplotu už od rána a pri takýchto hodnotách nemožno situáciu podceniť. Na pohotovosť dorazili v popoludňajších hodinách, konkrétne okolo 16:40. V čakárni však mali s chorým synom stráviť viac než tri hodiny a na rad sa dostali až krátko pred ôsmou večer.

Podľa rodičov bol chlapec v tom čase vyčerpaný, uplakaný a stále v horúčke. Očakávali, že po dlhom čakaní konečne príde odborná pomoc. Namiesto toho im mala lekárka oznámiť, že vyšetrenia sa už nevykonávajú, keďže platí nový režim ordinovania len do 20:00. Rodičia považovali za nepochopiteľné, že dieťa, ktoré prišlo včas a čakalo celé hodiny, bolo odmietnuté bez vlastného zavinenia.

Illustračný záber FOTO TASR/Jaroslav Novák

Situácia sa následne vyostrila. Rodičia tvrdia, že lekárka namiesto riešenia zdravotného stavu dieťaťa privolala políciu. Na miesto mali prísť tri policajné hliadky s odôvodnením, že sa rodičia správali agresívne a mali sa vyhrážať personálu. Tieto obvinenia rodičia odmietajú a zdôrazňujú, že neboli agresívni, len sa snažili zabezpečiť zdravotnú starostlivosť pre svoje choré dieťa.

Zároveň priznávajú, že si uvedomujú preťaženie zdravotníckeho systému, no podľa nich to nemôže ospravedlniť ignorovanie vážneho stavu dieťaťa ani nevhodný prístup k rodičom. Pohotovosť by podľa nich mala byť miestom poslednej pomoci, nie priestorom, kde sa rodičia obávajú ozvať. Jeden z rodičov si počas konfliktu dokonca urobil fotografiu lekárky priamo v ambulancii.

Reakcia polikliniky

Na vzniknutú situáciu reagovala aj košická poliklinika, ktorú vedie riaditeľka Marie Machová. Tá uviedla, že ju vzniknutý incident mrzí, no podobné konflikty sa podľa nej opakujú každoročne. Zároveň poukázala na narastajúcu agresivitu pacientov a rodičov voči zdravotníckemu personálu.

Riaditeľka vysvetlila, že v daný deň si rodičia osobne aj elektronicky vyzdvihli viac než sto poradových lístkov s časom ošetrenia. Reálne však bolo možné ošetriť len 73 detských pacientov. Časť rodičov čakala s deťmi doma alebo v autách pred poliklinikou a boli postupne vyzývaní na vyšetrenie. Posledné dieťa bolo podľa nej ošetrené desať minút pred koncom ordinačných hodín, teda o 19:50. Dlhodobo pritom platí pravidlo, že po 20:00 je možné detských pacientov ošetriť už len na urgentnom príjme detskej nemocnice.

Podľa stanoviska polikliniky sa rodičia dožadovali vyšetrenia až po tom, čo lekárka ukončila ošetrovanie posledného pacienta. K incidentu malo dôjsť po mimoriadne náročnej službe počas sviatočného obdobia. Rodičom malo byť opakovane vysvetlené, aký je režim pracoviska a že platia presné pravidlá. Do riešenia situácie sa mala zapojiť aj vrchná sestra prostredníctvom telefonického rozhovoru.

Riaditeľka zároveň tvrdí, že rodičia mali do ambulancie vniknúť agresívnym spôsobom, bez súhlasu personálu si zdravotníkov fotografovať a obmedzovať ich v pohybe. Vzhľadom na stupňujúce sa napätie a správanie rodičov bola podľa jej slov privolaná polícia, ktorá situáciu upokojila a rodičov vyviedla z priestorov polikliniky.

Podľa informácií polikliniky si rodičia následne zakúpili lieky v lekárni a pravdepodobne odišli domov. Uvádzali pritom, že na urgentnom príjme by museli čakať niekoľko hodín. Riaditeľka na záver zopakovala svoju ľútosť nad celým incidentom a zároveň poukázala na rastúcu agresivitu zo strany pacientov a ich príbuzných, ako aj na klesajúcu mieru empatie voči zdravotníckym pracovníkom.

Kanal1 - moderná plnoformátová televízia pre celú rodinu.
Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Kanal 1
Najčítanejšie v kategórii Z domova