V pondelok ráno postihla jednu z najväčších bánk na Slovensku komplikácia. Používatelia VÚB banky sa márne pokúšali prihlásiť do svojho internetového bankovníctva. Webová stránka po zadaní údajov údajne nereagovala. VÚB banka odmietla tvrdenia o tom, že by internetbanking zaznamenal výpadok, ktorý mal zasiahnuť viacerých jej klientov.
Od ranných hodín hlásili desiatky klientov VÚB banky problémy s prihlásením do internetbankingu. Po zadaní prihlasovacích údajov sa stránka buď nenačítala, alebo ostávala neaktívna. Problém spôsobil komplikácie najmä tým, ktorí chceli uhradiť faktúry či vykonať dôležité prevody.
Na sociálnych sieťach pribúdali rozhorčené komentáre klientov, ktorí upozorňovali na nefunkčné služby, informuje portál topky.sk. Mnohí poukazovali na to, že sa nedokážu dostať k svojim peniazom a nemajú informácie o tom, kedy bude problém odstránený.
Reakcia banky
Po správach o možných technických problémoch s internetbankingom prišla oficiálna reakcia od VÚB banky. Inštitúcia odmieta, že by došlo k výpadku. Podľa nej išlo len o krátkodobé spomalenie systému, ktoré neobmedzilo klientov v používaní digitálnych služieb.
VÚB banka sa ohradila voči tvrdeniam o výpadku internetbankingu, ktorý mal údajne postihnúť viacerých klientov. Hovorkyňa banky uviedla, že ich technické tímy nezaznamenali žiadny výpadok služby. Podľa dostupných informácií malo dôjsť len k miernemu zdržaniu načítavania niektorých stránok.
„Podľa našich informácií išlo len o krátke spomalenie, čo nijako neobmedzilo našich klientov pri využívaní služieb banky,“ uviedla VÚB banka vo svojom stanovisku. Zdôraznila, že klienti sa mohli prihlásiť a plnohodnotne využívať všetky funkcie internetbankingu.
Internetové bankovníctvo VÚB je už opäť plne dostupné.