Národné centrum zdravotníckych informácií (NZCI) zasiahol v pondelok neplánovaný výpadok všetkých služieb systému e-zdravie.
- AKTUALIZOVANÉ: 9.9.2025, 08:06
V pondelok 8. septembra došlo k výpadku služieb systémov e-zdravie. NCZI na to upozornilo na svojom webe.
V utorok spresnilo, že po výpadku sú všetky služby systému eZdravie opäť v prevádzke a fungujú bez obmedzení. Za výpadkom stojí technický problém, ktorý zapríčinil zastaraný hardvér.
„Nešlo o ľudské zlyhanie, ani o kybernetický útok, ale o limit zastaraného systému. NCZI v tejto súvislosti ubezpečuje, že nedošlo k úniku dát. Na obnovení prevádzky pracovali odborníci NCZI s maximálnym nasadením, “vysvetlilo NCZI na stránke.
Problém sa podarilo v priebehu dňa odstrániť a všetky služby pred opätovným sprístupnením dôkladne otestovali. „V súčasnosti je eZdravie plne funkčné. Ďakujeme lekárom aj pacientom za trpezlivosť a pochopenie. Mrzí nás, že výpadok spôsobil komplikácie, a ospravedlňujeme sa všetkým dotknutým používateľom,“ ozrejmili.


