Desiatky rokov trvajúci príbeh zrejme dôjde do svojho záveru. Vodiči budú môcť už čoskoro prechádzať tunelom Višňové, ktorého výstavba začala ešte v júni 2015.
- AKTUALIZOVANÉ: 29.10.2025, 13:12
Nekončiaca sága dorazí do zdarného konca. Úsek diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala s tunelom Višňové by mal byť motoristom odovzdaný do užívania do konca tohto roka.
Vyplýva to z uznesenia, ktorým kabinet zaviazal ministra dopravy Jozefa Ráža (nominant Smer-SD), aby zabezpečil pokračovanie a dokončenie výstavby úseku diaľnice D1 v súlade s harmonogramom a finančnými rámcami, s predpokladaným sprejazdnením na základe spoločnej akcelerácie prác do konca roka 2025.
Minister dopravy Jozef Ráž po rokovaní vlády avizoval, že ak dopadnú dobre všetky skúšky, tunel bude otvorený pre vodičov už 22. decembra 2025.
Prieskumná štôlňa najdlhšieho slovenského tunela sa začala raziť ešte v roku 1998 a prerazili ju s dvojročným oneskorením v septembri 2002. Samotná výstavba tunela sa však začala až o 12 rokov neskôr.
Úsek D1 s tunelom Višňové začalo pôvodne stavať združenie firiem Salini Impregilo a Dúha, s ktorým však Národná diaľničná spoločnosť v marci 2019 ukončila zmluvu. Verejnú súťaž na dostavbu diela vyhrala stavebná firma Skanska.
Tunel Višňové bude mať celkovú dĺžku 7,5 kilometra a pôjde o najdlhší tunel na Slovensku. Celý diaľničný úsek D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala vrátane tunela bude mať 13,5 kilometra. Úsek je súčasťou plánovaného komplexného prepojenia Bratislavy a Košíc.

