Banky zatočia s podvodníkmi. Čoskoro zavedú NOVINKU, ktorá zvýši bezpečnosť pri posielaní peňazí cez účet

internet-banking
Ilustračné foto. Zdroj: Freepik/farknot, irynabauer, zinkevych
Reklama

Banky prichádzajú s novinkou, ktorá im vyplynie z Nariadenia Európskeho parlamentu a ktorá zvýši bezpečnosť pri prevode peňazí cez účet.

Banky budú mať povinnosť čoskoro zaviesť novú službu pre klientov. Pri zadávaní platby cez účet si budete môcť pred prevodom overiť príjemcu peňazí.

Cieľom je zvýšiť bezpečnosť

Ako informuje Tatra banka, od októbra 2025 pri posielaní peňazí z účtu môžete skontrolovať, či zadané číslo účtu alebo IBAN patrí skutočnej osobe alebo firme, ktorej plánujete previesť financie.

Európsky parlament zaviedol Nariadenie, podľa ktorého budú musieť banky zaviesť službu overenia príjemcu. V praxi to znamená, že banka overí vami zadané údaje o príjemcovi, či korešpondujú s údajmi, ktoré má zaregistrované vo svojom systéme. Týka sa to SEPA štandardných a okamžitých platieb.

Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a zabrániť, aby peniaze skončili na inom účte. Pokiaľ má klient záujem o overenie názvu príjemcu, pri platbe na účet fyzickej osoby musíte zadať aj jeho meno a priezvisko, kým v prípade právnickej osoby ide o názov spoločnosti.

„Overenie prebehne v banke príjemcu okamžite, čas spracovania platby sa nepredĺži. Následne klient – odosielateľ platby pred autorizovaním platobného príkazu obdrží informáciu s výsledkom overenia,“ ozrejmila banka.

Nová služba bude prístupná pre všetkých klientov bánk, či už fyzické, právnické osoby, alebo živnostníkov, ktorí realizujú SEPA štandardné či okamžité platby.

Upozornenie na rizikový prevod

Banky pristúpia k overeniu výsledkov rôzne. Napríklad Tatra banka rozlíši aj najmenší preklep, takže pri drobnej chybe automaticky opraví názov príjemcu na ten, ktorý je uvedený v systéme banky. Klient tak bude pokračovať v platbe bez potreby opravy príjemcu.

Pokiaľ názov príjemcu nebude zhodný, klient dostane informáciu s upozornením na rizikový prevod peňazí, ktoré by skončili na účte, ktorého vlastníkom nie je uvedený príjemca.

Klient sa môže aj v tomto prípade rozhodnúť, či chce pokračovať v realizácii platby. Banka odporúča, aby ste pred definitívnym odoslaním platby overili a porovnali platobné údaje s príjemcom platby.

Pozor na aktuálne údaje

V prípade nevyplnenia názvu príjemcu, ktorý má účet vedený v niektorej z bánk na Slovensku, budete upozornení, že v dôsledku chýbajúcej informácie banka nedokáže overiť pravosť účtu príjemcu. Klient môže platbu zrealizovať, ale musí počítať s rizikom, že peniaze môžu byť zaslané na účet, ktorý nevlastní ním zadaný príjemca.

„Pri vystavovaní faktúr alebo posielaní platobných inštrukcií, napríklad cez QR kódy, nezabudnite uviesť názov firmy, teda majiteľa účtu,“ dodáva banka.

Pri zmene názvu spoločnosti, ohláste ihneď túto zmenu banke a predložte aktuálny výpis z Obchodného registra.  Týmto krokom predídete problémom pri overovaní názvu príjemcu.

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Ekonomika a biznis