Bývalý šéf Audi R. Stadler dostal za emisné podvody podmienku a vysokú pokutu

Na archívnej snímke z 25. apríla 2023 vtedajší šéf automobilky Audi Rupert Stadler sedí v súdnej sieni v Mníchove. Bývalý šéf automobilky Audi Rupert je pripravený priznať vinu na emisnom škandále z roku 2015 výmenou za podmienečný trest a vysokú pokutu. Uviedol to v stredu jeho tím obhajcov. FOTO TASR/DPA
Reklama

Bývalý šéf nemeckej automobilky Audi Rupert Stadler dostal za účasť na emisnom škandále
podmienečný trest odňatia slobody v trvaní 21 mesiacov a pokutu vyše milióna eur. Stal sa tak prvým odsúdeným členom vedenia firmy v kauze emisných podvodov, ktoré zasiahli automobilový sektor v roku 2015. TASR o tom informuje na základe správy agentúry AFP.

Súd v Mníchove v utorok oznámil, že Stadlera (60) odsúdil na podmienečný trest odňatia slobody na 1 rok a deväť mesiacov. Okrem toho zaplatí pokutu vo výške 1,1 milióna eur. Verdikt je tak v súlade s predbežnou dohodou uzatvorenou minulý mesiac, v rámci ktorej Stadler priznal vinu na emisnej kauze materskej firmy Volkswagen spred takmer ôsmich rokov.

Bývalý šéf Audi, ktorá je jednou z divízií koncernu Volkswagen, bol obvinený z účasti na emisnom škandále v roku 2020. Škandál vypukol v septembri 2015, keď americký Úrad na ochranu životného prostredia obvinil Volkswagen, že do áut s dieselovým motorom inštaloval softvér, ktorý umožňoval maskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka.

Autá tak v bežnej premávke výrazne prekračovali limity stanovené v zákone na ochranu ovzdušia. Samotného Stadlera obžalovali s tým, že aj po zverejnení kauzy umožnil predaj tisícok takto upravených vozidiel. Tie na trh prúdili až do začiatku roka 2018.

Stadler pôvodne obvinenia z podielu na emisnom škandále odmietal. V prípade nepriznania viny mu však hrozilo väzenie od 1,5 do dvoch rokov, a tak v polovici mája svoju vinu priznal.

Okrem Stadlera boli obžalovaní aj bývalý predstaviteľ manažmentu Audi Wolfgang Hatz a jeden z inžinierov Audi. Hatz aj inžinier sa k manipuláciám priznali už skôr. Hatz dostal podmienku v trvaní dva roky a pokutu 400.000 eur a inžinier podmienečný trest v trvaní 21 mesiacov a pokutu 50.000 eur.

Emisná kauza známa ako dieselgate šokovala Nemecko a je považovaná za najväčší škandál v nemeckom priemysle od skončenia druhej svetovej vojny. Automobilku Volkswagen stála na pokutách, nákladoch na súdne spory a kompenzáciách pre poškodených vlastníkov áut, najmä v USA, približne 30 miliárd eur.

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Ekonomika a biznis