„Krátko po odchode z Pezinku sme zacítili prudký náraz. Veci aj ľudia lietali vzduchom,“ spomína. Utrpel rozbitý nos, no iní dopadli horšie.
„Dievča oproti mne malo otvorenú zlomeninu nohy, trčala jej kosť. Staršia pani spadla a zlomila si prsty, ďalšie dievča malo vykĺbené koleno,“ hovorí.
Po pár minútach dorazili záchranári a začali triediť cestujúcich podľa závažnosti zranení. „Tých ťažko zranených brali do nemocníc, ostatných odviedli na ihrisko, kde boli hasiči a Červený kríž,“ dodal Matej. Po vyšetrení ho prepustili a na internát sa dostal až o štvrtej ráno.

Alžbeta: Nabudúce radšej autom
V jednom z vozňov sedela aj študentka zdravotníckej školy Alžbeta. „Bola som v piatom vozni, kupé bolo plné. Zrazu som cez slúchadlá počula rachot a začali padať veci. Našťastie sa nikomu nič nestalo,“ spomína. Po evakuácii priznala, že má ešte stále adrenalín. „Vlakom cestujem štyri roky, ale nabudúce pôjdem asi autom. Budem sa cítiť bezpečnejšie,“ dodala.
Nehoda odhalila slabiny systému
Podľa železničných odborníkov mohla zrážke zabrániť lepšia technická výbava. Regionálny vlak totiž nemal zabezpečovací systém ETCS, zatiaľ čo rýchlik Tatran ním vybavený bol. Rušňovodiči – 30-ročný a 50-ročný muž – patrili medzi skúsených zamestnancov, pričom testy na alkohol a drogy mali negatívne.

Hoci pri nehode nikto nezomrel, zrážka vlakov pri Pezinku vyvolala vlnu otázok o bezpečnosti a údržbe slovenských tratí. Odborníci upozorňujú, že železničná infraštruktúra je zastaraná a podobné nehody sa môžu opakovať, ak sa situácia nezlepší.


