Chcete OJAZDENÉ AUTO, ktoré vydrží večnosť? TOTO sú modely JAZDENIEK, ktoré prechádzajú STK bez problémov

stk auto
Zdroj: Canva, TASR/Milan Kapusta
Reklama

Kúpa ojazdeného auta s veľkým nájazdom môže byť lákavá cesta, ako ušetriť, no zároveň prináša isté riziká. Nie všetky vozidlá totiž zvládnu roky a stovky tisíc kilometrov rovnako dobre. Niektoré modely sa po dlhšej dobe začnú prejavovať častejšími problémami, ktoré môžu viesť k neúspechu na technickej kontrole a zvýšeným nákladom na opravy.

Medzi modelmi, ktoré si najlepšie vedú pri technických kontrolách po prekročení hranice 200 000 najazdených kilometrov, dominujú hlavne vozidlá prémiových značiek.

Ako informuje portál Autoviny, Audi Q5 prvej generácie vedie rebríček s najnižšou mierou neúspešnosti – len 15,13 %, čo potvrdzuje jeho spoľahlivosť aj pri vysokom opotrebení. Tesne za ním nasleduje Volvo XC60 a Audi A3, ktoré taktiež dokazujú výbornú odolnosť. Medzi top desať sa dostali aj modely VW Golf, BMW radu 3, 5 a 1, Mercedes-Benz triedy E, Toyota Land Cruiser či BMW X5, pričom všetky tieto vozidlá majú neúspešnosť pri STK pod 20 %. Tento zoznam potvrdzuje, že starostlivosť o vozidlo, kvalitné diely a precízna výroba môžu výrazne predĺžiť životnosť auta aj pri vysokom nájazde.

10 modelov, ktoré najčastejšie prejdú technickou kontrolou aj po 200 000 km:

  • Audi Q5 I – 84,87 % úspešných kontrol
  • Volvo XC60 I – 84,76 %
  • Audi A3 III – 83,46 %
  • VW Golf VII – 83,25 %
  • BMW radu 3 VI – 83,06 %
  • BMW radu 5 VI – 82,99 %
  • BMW radu 1 II – 82,03 %
  • Mercedes-Benz triedy E IV – 81,90 %
  • Toyota Land Cruiser III – 81,73 %
  • BMW X5 II – 81,64 %

Ktoré autá po veľkom nájazde naopak sklamú?

Na čele tohto nelichotivého zoznamu stojí talianska Alfa Romeo 147/GT, ktorá prejde technickou kontrolou len v necelých 54,37 % prípadov. Táto čísla jasne naznačujú, že dlhodobá prevádzka môže u týchto vozidiel priniesť výraznejšie technické problémy. Nasledujú francúzske modely Peugeot 106 a Renault Clio I, ktoré zvládnu STK s úspešnosťou približne 57,06 %, respektíve 58,4 %. Tento fakt môže upozorniť na špecifické slabiny francúzskych áut pri dlhodobom zaťažení a opotrebení.

V rebríčku sa ďalej objavujú aj ďalšie známe modely ako Opel Meriva I, VW Polo, Citroën Saxo či Renault Twingo I, všetky s úspešnosťou tesne nad 59 %, čo naznačuje, že aj bežné mestské a kompaktné autá môžu predstavovať väčšiu starosť a náklady na údržbu, ak prekročia hranicu 200-tisíc najazdených kilometrov.

10 modelov, ktoré majú po 200 000 km najväčšie problémy pri kontrolách:

  • Alfa Romeo 147/GT – 54,37 % úspešných kontrol
  • Peugeot 106 – 57,06 %
  • Renault Clio I – 58,40 %
  • Opel Meriva I – 58,78 %
  • VW Polo – 59,23 %
  • Citroën Saxo – 59,48 %
  • Renault Twingo I – 59,73 %
  • Opel Astra II – 59,74 %
  • Citroën C5 I – 59,78 %
  • Dacia Logan I – 59,92 %

Pri ojazdených autách rozhoduje nielen cena, ale aj skúsenosti iných

Kúpa jazdeného auta s nájazdom nad 200 000 kilometrov nemusí byť automaticky zlý nápad — práve naopak. Mnohé modely dokazujú, že aj po rokoch dokážu spoľahlivo slúžiť, pokiaľ boli pravidelne udržiavané a pochádzajú z konštrukčne kvalitnej platformy. Štatistiky zo zahraničných technických kontrol ukazujú, že niektoré značky a typy vozidiel majú dlhodobú odolnosť takmer zakódovanú v DNA, zatiaľ čo iné rýchlo starnú a už po prekročení hranice životnosti začínajú byť problémové.

Pri výbere ojazdeného auta je preto dôležité nesústrediť sa len na cenu alebo vzhľad. Oveľa viac zaváži to, ako si konkrétny model vedie v praxi – či sa pravidelne objavuje na zoznamoch spoľahlivých áut, ako často zlyháva pri technických kontrolách a aké sú bežné poruchy, ktoré sa s ním spájajú. Práve tieto údaje môžu pomôcť predísť nepríjemným prekvapeniam a neočakávaným nákladom hneď po kúpe.

Ak hľadáte vozidlo, ktoré vám vydrží aj pri vyššom nájazde, oplatí sa investovať do overeného modelu s dobrou povesťou a vyššou mierou úspešnosti na STK. Vyhýbanie sa autám, ktoré štatisticky zlyhávajú, vám môže ušetriť nielen peniaze, ale aj čas a stres spojený s opravami či opakovanými kontrolami.

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Veda a technológie