Chcete vlastnú NEHNUTEĽNOSŤ v Španielsku či Dubaji? Monika všetko zariadi za vás, TAKTO to funguje

dubaj realitka
Zdroj: TV Spark, Canva
Reklama
V článku na istream.sk sa dočítate:
  • Ako si takýto dom či apartmán vybrať?
  • Ako celý proces prebieha?
  • Na čo si dať pozor?
  • A koľko to celé stojí?

Vlastniť nehnuteľnosť pri mori je snom mnohých Slovákov. Splniť si túto túžbu nie je vôbec nereálne. O tom sa dnes porozprávame s dámou, ktorá sa venuje realitám už takmer 10 rokov a úspešne ponúka nehnuteľnosti v Španielsku a v Dubaji.

Hostkou relácie bola Monika Grebeči, majiteľka realitnej kancelárie.

Tvoja realitná kancelária sa volá butiková realitná kancelária. Zaujal ma prívlastok butiková. Tak skús vysvetliť, aký je rozdiel medzi klasickou a butikovou. Je to luxusnejšie, alebo ako to vnímať?

Butiková je preto, že sa venujeme klientovi individuálne. Naša kancelária sa zameriava individuálne na to, aby sme plnili predstavy, ciele, sny, túžby a plány našich klientov. A to robíme na mieru.

Ty sa tomuto venuješ už takmer 10 rokov. Myslím, že už je to 9 aj niečo, aby som bola presnejšia, ale predtým si robila niečo iné. Pracovala si v korporáte. Čo sa stalo, že si úplne zmenila svoju pôsobnosť a stala sa zo zamestnankyne podnikateľka?

Bola to aj náhoda. Musím priznať, verím na osud a dokonca sa mu aj odovzdávam. To znamená, že verím na to, že čo sa má stať sa stane. Narodili sa mi dvojičky. Som tomu veľmi vďačná a je to úžasný dar.

A vďaka tomu som mala potrebu zmeniť svoje hodnotové zameranie alebo hodnotové smerovanie v živote, ale aj v práci. Robila som v korporáte. Ten, kto chodí do korporátu, pozná, že tam je pracovná doba niekedy aj 12 hodín.

Pracovala som ako key account manager v farmaceutickej spoločnosti. To znamená od rána do večera na stretnutiach s lekármi. Následne potom prišli doma potrebné tabuľky, ktoré bolo treba vyplniť a odovzdať. Vyhorela som. Pri dvoch malých deťoch, ktoré potrebovali mamu a ktoré potrebovali nastúpiť do školy a učiť sa, bolo potrebné, aby som to prehodnotila.

Tak som sa rozhodla zostať dobrovoľne nezamestnaná. A počas tej doby, čo som bola s deťmi a doma, a venovala som sa im, som vedela, že to je len prestupná stanica. Som človek, ktorý sa rád rozpráva. Som človek, ktorý je otvorený. Som človek, ktorý dôveruje, verí.
A takto som  k sebe pritiahla energetických ľudí, ktorí mi povedali, že ja poznám toho a poď sa stretnúť a uvidíme, čo z toho bude.

Káva sa uskutočnila, slovo dalo slovo. Dostala som ponuku začať ako realitná maklérka. Z materskej som vhupla priamo do tohto svet, no nebolo to jednoduché, pretože nebolo to len o tom, že som zrazu znovu potrebovala zosúladiť súkromný, rodinný a pracovný život. Ale som už aj nebola iba zamestnanec, bola som živnostník. Nebolo to jednoduché, ale všetko som zvládla.

Dva roky na to, čo som bola ako podriadený agent, som si založila vlastnú kanceláriu Grebeč Real a osamostatnila som sa.

Dnes budeme hovoriť najmä o nehnuteľnostiach v zahraničí, v prímorí, v Španielsku a v Dubaji. Sú to krajiny, ktoré ponúkaš v rámci predaja domov alebo apartmánov.

Slováci čoraz viac uvažujú o tom, že by si takéto niečo zaobstarali. V minulosti to ešte bol priam nesplniteľný sen. Kedy sa to zmenilo a zlomilo?

Ja v tých realitách pracujem, takže ja vnímam, že ono sa to nezmenilo. Klienti majú stále nepretržitý záujem o to, aby si našli investičnú nehnuteľnosť alebo nehnuteľnosť, do ktorej by sa nasťahovali a následne tam na sklonku života zostali. Ide skôr o to, že sa otvorili viac možnosti aj pre širšiu verejnosť.

Verejnosť, ktorá o tom vedela, tí si medzi sebou tie informácie odovzdávali a nehnuteľnosti sa aj v zahraničí vždy kupovali. Samozrejme, za lepšie ceny, pretože postupne to začalo rásť vďaka tomu, že bol vyšší dopyt. Vďaka tomu sa aj o Slovensko začali zaujímať i zahraničné realitné kancelárie, ktoré s nami začali spolupracovať.

Za akú sumu priemerne si vie už človek zaobstarať niečo pekné v Španielsku alebo v Dubaji?

Ak niekto vyslovene potrebuje, aby to mal s výhľadom na more alebo bližšie pešo k moru, potrebuje mať vyšší rozpočet.

Ak vie človek urobiť aj kompromisy a bude len rád, že bude mať nehnuteľnosť zahraničí, ktorá mu bude prinášať výnos a občas si ju vie aj sám využiť so svojou rodinou, tak sa vieme pohybovať od sumy 300-tisíc.

Akú veľkú nehnuteľnosť dostane človek za 300-tisíc?

Je to niekedy dvojspálňová, niekedy jednospálňová nehnuteľnosť – všetko závisí aj od tej lokality. V zahraničí sa napríklad nepočítajú izby, ale iba spálne.

Ľudia často majú obavy, aby ich niekto neokradol, aby neprišli o svoje peniaze, alebo možno potrebujú aj hypotéku. Na čo dať pozor, keď sa rozhodnem kúpiť si nehnuteľnosť v zahraničí?

Je určite ideálne urobiť si prieskum. A prvý prieskum si človek môže urobiť na internete, môže si načítať nejaké webové stránky. Následne si môžu urobiť prieskum cez známych, kamarátov alebo rodinu, ktorá už má také skúsenosti. Potom je to hlavne oprieť sa o dobrého sprostredkovateľa. O realitnú kanceláriu, ktorá má zázemie, má skúsenosti, má aj znalosť trhu. To je úplne najideálnejšie.

Keď k nám príde klient a rozpovie nám, aké sú jeho predstavy, snažíme sa mu to ušiť na mieru. My vieme následne v tých všetkých ponukách, ktoré máme zalistované, vybrať a dať mu len tie pre neho zaujímavé. A ešte ako bonus úplne najkrajšie je pre klienta, keď sa vycestuje do zahraničia a pôjde si pozrieť aj lokalitu, aj tú nehnuteľnosť.

Zdroj: TV Spark

Keď kupujem nehnuteľnosť, tak to sa nekupuje ako topánky. Potrebuješ si tú nehnuteľnosť nacítiť a hlavne to celé vidieť a zistiť, ako sa tam cítiš a či to vôbec chceš. Ale keďže je to v zahraničí, tak nevyhnutne musíš vycestovať. Tvoja Realitka ponúka je takú službu, že ty vycestuješ s klientmi, aby sa tam necítili stratení a bezradní?

Áno, celé to vieme naplánovať. Buď pôjde klient sám alebo s partnerom, s partnerkou, alebo môže ísť aj skupinka známych, alebo aj neznámych. Vie sa urobiť takzvaný pobyt s cieľom investovania do zahraničných nehnuteľností.

My naplánujeme let, naplánujeme ubytovanie, pôjde sa tá vytypovaná preferovaná lokalita pozrieť a pokúsime sa nájsť aj podobné nehnuteľnosti. Nesľubujeme, že pôjdeme konkrétne do tej, ktorá je na predaj, lebo mnohé nehnuteľnosti sú ešte vo výstavbe. Ale vieme byť v tej lokalite, v tej blízkosti, kde človek vie spoznať tú komunitu, vie si pozrieť ten developerský projekt, ten pozemok, tie výhľady, tie dostupnosti k moru, to, čo človeka zaujíma najviac.

Alebo vie si pozrieť aj to, aký je tam už teraz momentálne život. Máme komunity, ktoré sú slovenské, české, anglické. A presne vieme, že toto je lokalita, kde sa viac-menej združujú tieto národnosti a ten klient, ktorý potrebuje, aby sa cítil bezpečnejšie, chce ísť tam, kde sú Slováci, tak ho vieme nasmerovať.

Čiže to aj takto už môže byť, aby sa tam človek necítil sám, tak vy mu dokážete odporúčať nehnuteľnosť, ktorá je v tej komunite Slovákov alebo Čechov, aby tam nebola jazyková bariéra? Alebo aj nejaká susedská pomoc.

Presne tak, lebo servis, správa, všetko jej potrebné. Potom tam je množstvo otázok, ktoré vieme zodpovedať, so všetkým vieme pomôcť. Určite ten klient vie navnímať tú atmosféru.

V zahraničí, keď niekto chce kúpiť nejaký byt, dom, apartmán, je možnosť mu ponúknuť možnosť v tej nehnuteľnosti stráviť nejaký čas, prespať, aby zistil, či to naozaj chce. Tak to robíte asi aj vy. Čiže človek sa nemusí báť, že dostane mačku vo vreci?

Áno, nekupuje mačku v mechu a vie lepšie spoznať lokalitu a lepšie si zodpovedať otázky, ktoré má. Pretože tých je veľa.

Aké sú najbizarnejšie otázky, ktoré dávajú klienti?

Možno napríklad o susedoch a práve o tej komunite. Lebo sú konkrétni klienti, ktorí vyhľadávajú slovenskú komunitu, a potom sú takí, ktorí povedia radšej nie. Ale je pre mňa dôležité, aby tam bol dobrý golf. Tak vyhľadáme lokalitu, kde je dobrý golf. Alebo dobrý plážový bar. Každým klientom máme nejakú inú preferenciu.

Rovnako je rozdiel, či to je klient, ktorý chce investovať a mať výnos z tých nehnuteľností, ale potrebuje, aby sa mu niekto o ňu staral a každý mesiac chce výnos účte. Alebo to je klient, ktorý tam chce žiť. Ten má, samozrejme, oveľa viac otázok.

Na Slovensku sú štandardné otázky metre štvorcové a rôzne detaily. Všetko potrebujeme vedieť na 100 %. V Španielsku aj v Dubaji som zažila, že klient, keď má práve tieto všetky otázky, nie vždy dostane na ne odpoveď, lebo tam to beží inak. Tam je to o tom, že kupuješ dennú nehnuteľnosť. Nekupuješ metre štvorcové.

Kupuješ to, čo vidíš. Čiže keď prídem, vidím ten stav, vidím tie metre, vidím, či je tá miestnosť pre mňa skľúčená alebo je krásna, opticky veľká, vzdušná. Kupujem tú nehnuteľnosť, ktorú vidím. Nekupujem metre štvorcové, ktoré sú na liste vlastníctva.

U nás viacej ľudí dbá na to, aká je podlaha, aká je dlažba, aká je kuchyňa a ľudia sa zabudnú pozerať napríklad von oknom, aký je tam výhľad, čo je vlastne pred tým domom. Občianska vybavenosť. To, čo je vonku, to nezmeníte, ale to, čo máte v tej nehnuteľnosti, to môže človek kedykoľvek zmeniť.

Peniaze. Keď niekto potrebuje hypotéku na tú nehnuteľnosť, viete to vybaviť? Ako sa to robí v zahraničí?

Je to individuálne. Určite s tým vieme pomôcť, keď klient príde, tak má viaceré možnosti, ako si vie vybaviť hypotéku či už v Španielsku, alebo v Dubaji. Vždy to je práve o tom, že ho vyspovedáme, aké sú jeho možnosti a potreby. Následne sa to šije na mieru. My totižto poskytujeme balíkové služby. To znamená, že človek príde, povie, čo potrebuje, a my to ušijeme.

Zdroj: TV Spark

Ale v tom Dubaji nefungujú také možnosti, že hypotéka. Tam je to inak, nie?

Je tam možnosť, ale ideálne je si založiť nehnuteľnosť na Slovensku. A zase, keď ste už rezident, že už vlastníte nejakú nehnuteľnosť, aspoň jednu v Dubaji, opäť máte možnosť si hypotéku zobrať.

No ale tie podmienky, ktoré sú tam, sú rozdielne od tých našich, lebo vieme, že tu pred nejakým časom s tými hypotékami bolo zle. Už sa to trošku zlepšuje, ale bolo to veľmi prísne.

Úrokové sadzby sú tak, ako na Slovensku, aj tam individuálne. Aj tu sú úrokové sadzby, kde klient vie dostať pod 4 %, niekto 4,5 %.

Všetko je to práve o tom akú bonitu má samotný prichádzajúci klient, čo chce kúpiť, čo chce založiť a aké má deklarované príjmy.

Na čo si majú dať ľudia pozor pri kúpe, čo by si im odporučila? Na čo sa treba sústrediť, aby neboli oklamaní, alebo aby ta nehnuteľnosť bola v stave, ako si predstavujú?

Je dôležité, aby prišli. Nekupovať to na diaľku, nevyslať tam niekoho, kto to urobí za neho, navnímať to, spoznať to a pýtať sa.

Mali sme situáciu, kde bola potrebná rekonštrukcia. Klient bol z nehnuteľnosti nadšený, ale dodatočne sme zisťovali, koľko by bolo potrebne investovať do rekonštrukcie. Čokoľvek klient potrebuje, odpovede na otázky hľadáme.

Hovoríš a píšeš to aj na svojej stránke, že tvoja realitka vybaví aj nemožné. Spomínaš si za tých 9 rokov na nejakú najnemožnejšiu vec, ktorú sa ti podarilo vyriešiť?

To by ich bolo naozaj kopec. Ja hovorím, že každý môj obchodný prípad je nová maturita. Podobné pocity mám pred každým jedným uzavretím obchodu až do momentu, pokiaľ nie je nehnuteľnosť finálne. Ešte stále sa totiž môže čokoľvek vyvŕbiť.

Úplne najbizarnejšiu si nespomínam alebo mi teraz nenapadá. Pravdepodobne vybaviť niečo na úrade. Na Slovensku vieme, že úrady majú svoje lehoty. Všetko je vždy naozaj o mnohých súvislostiach.

Nie je to len o tom, že prídem na úrad a budem niečo dožadovať. Ja prichádzam na úrad s niečím v nejakej situácii, úrad je v nejakej situácii, mali sme teraz napríklad blok aj s katastrom, čiže treba sa prispôsobiť tomu, čo sa deje, a následne, keď ja prichádzam s nejakou svojou ďalšou potrebou pred toho úradníka, tak sa mu to snažím vysvetliť, nájsť tú cestu a spoločne to vyriešiť.

Aké človek potrebuje zručnosti pri práci ako realitný maklér? Musí mať nejaké dary, talent?

Za mňa je svet realít nádherný, je, samozrejme. zložitý, chce svoj čas, chce svoje nasadenie, chce 100-percentnú vykonanú prácu, nemôže sa to robiť na polovicu a potrebuje 100-percentnú serióznosť, lebo všetko sa vráti.

Keď je niekto odhodlaný žiť tento krásny sen, aký mám ja, s tým, že naozaj robí široké spektrum rôznych aktivít, len aby sa dostal až k tomu predaju alebo prenájmu, tak to, samozrejme, môže robiť. V mojej kancelárii má dvere otvorené, moji makléri majú odo mňa aj plnú podporu v tom, že keď potrebujú pomôcť, tak som s nimi na telefóne, idem s nimi na tie stretnutia, na obhliadky, sprevádzam ich.

Stačí mať ten drive, mať tú chuť, serióznosť, zodpovednosť, lojalitu a aj tú trpezlivosť a určite každý, kto má tieto vlastnosti, vie byť úžasný maklér..

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Rozhovory