„Rozhodnutie STVR neodvysielať epizódu relácie Trochu inak, v ktorej moderátorka Adela Vinczeová spovedala svojho manžela Viktora Vinczeho, vyvolalo búrku hysterických reakcií bedákajúcich nad ohrozením slobody prejavu, z ktorých sa mi ani jedna nejaví úprimná,“ začína svoj príspevok.
„Podal“ si aj známe tváre, ktoré sa pravidelne vyjadrujú k spoločensko-politickým témam. „Notoricky známe progresívne hviezdy ako moderátorka Kristína Tormová, speváčka Katarína Koščová či herec Ján Jackuliak sa predbiehajú v emotívnych výkrikoch typu „Neskutočné!“ – „Totálne šialenstvo!“ – „Desivé, kam smerujeme!“ a podobne.“
Bojujú o vlastné kšefty
Chmelár neobišiel ani reakciu producenta Trochu inak, Daniela Rabinu. „Ešte dramatickejšie zareagoval producent relácie Daniel Rabina, ktorý vo svojom vyjadrení uviedol: „Principiálne je problém v tom, že sa vracia doba, kedy niekto rozhoduje, kto môže alebo nemôže byť vo vysielaní.“ Takže čo mi na týchto reakciách prekáža? Jednoducho fakt, že sa o ne principiálnosť ani len neobtrela.“

Komentátor sa preniesol do obdobia, kedy pri moci bola predošlá vláda a tvrdí, že práve za jej fungovania panovala tvrdá cenzúra.
„Títo ľudia mlčali alebo dokonca schvaľovali praktiky, keď vo verejnoprávnej televízii panovala skutočná cenzúra, keď sa tam za bývalej vlády vytvárali čierne zoznamy ľudí, ktorí sa nesmeli v spravodajstve ani len objaviť – od mojej maličkosti až po expremiéra Jána Čarnogurského, čo má osobitne trpkú príchuť, lebo on ako bývalý disident a politický väzeň má oveľa väčšie právo posudzovať, aká doba sa vracia, a nie títo nájomní klauni, ktorí (nalejme si čistého vína) nebojujú o slobodu prejavu, ale o vlastné kšefty. A napokon, vtedy mal stopku v RTVS aj samotný Adelin otec! Vtedy si nevšimla návrat temnej doby? Táto očividná cenzúra jej neprekážala tak veľmi ako štandardné manažérske rozhodnutie STVR?,“ zamýšľa sa Chmelár.
Kam sa podel povestný profesionalizmus?
Neodvysielanie rozhovoru s Viktorom Vinczem považuje za pseudokauzu. „Nejde tu len o to, že samotná STVR musela reagovať na možný konflikt záujmov a zabrániť tomu, aby bola verejnoprávna televízia zneužitá na vybavovanie si stále živých pracovnoprávnych vzťahov moderátora komerčnej televízie. Principiálne ide o to (a to si mala uvedomiť samotná Adela), že robiť rozhovor s vlastným rodinným príslušníkom by bolo neetické v každej, nieto verejnoprávnej televízii,“ dodáva.

Podľa jeho slov mu chýba „staršia“ verzia Adely. „Neviem, kam sa podel jej povestný profesionalizmus, ale mal som radšej tú múdru Adelu, ktorá bola vždy nad vecou a ktorá dokázala pozitívne ovplyvniť množstvo mladých ľudí ako túto upätú progresívnu aktivistku.“
Upozorňuje na princípy, na ktorých stojí verejnoprávne médium a odlišuje sa od komerčných televízií. „Chápem, že cítila potrebu zastať sa manžela, ale Viktor Vincze ju ťahá do vôd, ktoré neboli jej parketou. Ak bývalý čítač správ TV Markíza vyjadruje znepokojenie nad tým, že pre STVR je dôležitejší „širší kontext“ ako „sloboda“, iba tým dokazuje, že nerozumie poslaniu verejnoprávnej televízie. Jej činnosť je totiž vymedzená celým radom dokumentov a princípy ako objektivita, pluralita, nestrannosť a podobne nie sú rozmarom manažmentu, ale zásady striktne určené legislatívou. Ona musí zo zákona vnímať a posudzovať „širší kontext“. Títo progresívni aktivisti si, či už náročky, alebo z neznalosti mýlia redigovanie s cenzúrou a profesionálne nároky na kvalitu ich práce označujú za zásah do slobody prejavu. Ale tak to jednoducho nie je,“ dodal.